اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا کاهش یافت اما دوباره صعود خواهد کرد

قیمت طلا که در هفته گذشته صعود شدیدی را تجربه کرده بود در آخرین روز های هفته نزولی شده و هفته را با زیان به پایان رساند. با این حال بسیاری پیش بینی می کنند که قیمت طلا دوباره افزایش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا، با خوابیدن شوک اولیه حمله روسیه به اوکراین، بازار طلا به شکل قابل توجهی عقب نشینی کرده و قیمت طلا از بالاترین سطح چند ماهه خود کاهش یافت اما با این حال کارشناسان بر این باورند که قیمت طلا دوباره افزایش خواهد یافت.

با واکنش بازار ها به بحران اوکراین در هفته گذشته، قیمت طلا بیش از 100 دلار نوسان را شاهد بود. قیمت طلا ابتدا به بالاترین سطح خود در 1.5 سال اخیر رسیده و سپس از آنجا به زیر 1900 دلار افت کرد.

تحلیلگران بر این باورند که یکی از مهم ترین دلایل کاهش قیمت طلا تحریم های غرب می باشد. در واقع تحریم های انجام شده آنگونه که انتظار می رفت شدید نبود و هیچ تحریمی در راستای نفت و گاز روسیه اتفاق نیوفتاده است.

اختلاف کشور های عضو اتحادیه اروپا بر سر حذف کشور روسیه از مبادلات بانکی موسوم به سوئیفت بخشی از دلیل عقب نشینی طلا است. به نظر می رسد که اروپا با انگلستان و آمریکا درباره اعمال سخت ترین تحریم ها همسو نیست.

طلا

علاوه بر این موارد باید توجه داشت که عموما افزایش قیمت طلا در ابتدای جنگ معمولا ناگهانی بوده و سریع تمام می شود. مشابه این موضوع در سال 2014 هنگام الحاق کریمه به روسیه مشاهده شد.

هرچند باید توجه داشت که ممکن است جنگ به طول بیانجامد و تنش های دیگری را ایجاد کند که باعث تاثیر بر بازار طلا شود. به شکل عمده جنگ ها پیشبینی پذیر نبوده و ممکن است در هر لحظه بازار را دچار تنش کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد