اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش قیمت طلا پس از صعود شدید هفته گذشته

قیمت طلا طی روز پنجشنبه هفته گذشته توانست رشد شدیدی را از خود نشان داده و به بالاترین قیمت 13 ماه اخیر خود برسد اما در ادامه هفته نتوانست سطوح بالای خود را حفظ کرده و افت شدیدی را شاهد بود.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز پنجشنبه هفته گذشته به بالاترین سطح خود در 1974 دلار رسید که طی ماه های اخیر بی سابقه بوده است اما در ادامه هفته را با زیان در عدد 1890 دلار به پایان رساند.

اخبار مبنی بر موافقت روسیه برای نشستن پای میز مذاکره با اوکراین باعث شد تا قیمت طلا از بالاترین سطح بیش از یک ساله خود سقوط کند و هفته را با ضرر به پایان برساند.

با این حال رسیدن جنگ روسیه و اوکراین به پایتخت این کشور یعنی کیف و همچنین کمرنگ شدن مذاکره میان سران این دو کشور همچنان از رشد قیمت طلا حمایت کرده و می تواند آن را در این هفته افزایش دهد.

از طرف دیگر ارزش دلار ایالات متحده در روز پایانی هفته گذشته 0.50 واحد کاهش یافت چراکه سرمایه گذاران به سمت دارایی هایی با ریسک بیشتر حرکت کردند. همچنین بازده ده ساله خزانه داری آمریکا افزایش یافته و در عدد 1.988 قرار گرفت.

تحلیل های فنی طلا نشان می دهد که این فلز ارزشمند در شرایط نزولی ابتدا در عدد 1878 دلار پشتیبانی می شود. افت بیشتر می تواند قیمت طلا را به حمایت 1850 تا 1855 دلار برساند و آخرین حمایت طلا نیز در عدد 1829 دلار قرار دارد.

از طرف دیگر در صورتی که فلز زرد بتواند به روند صعودی خود بازگردد، اولین سطح مقاومت پیش روی طلا نقطه 1900 دلار خواهد بود که در هفته گذشته نتوانست بالاتر از آن باقی بماند. در ادامه نقطه 1909 دلار نیز مقاومت بعدی طلا به شمار می رود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد