اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

10 نکته برای افزایش عزت نفس

به طور خلاصه، عزت نفس نظر شما نسبت به خودتان و توانایی هایتان است. عزت نفس می تواند زیاد، کم یا متوسط باشد. اعتماد به نفس پایین می تواند به شما احساس بی انگیزگی و افسردگی بدهد.

به طور خلاصه، عزت نفس نظر شما نسبت به خودتان و توانایی هایتان است. عزت نفس می تواند زیاد، کم یا متوسط باشد. اعتماد به نفس پایین می تواند به شما احساس بی انگیزگی و افسردگی بدهد. عواملی که بر روی اعتماد بنفس شما تاثیر می گذارد را شناسایی کنید و نسبت به آن ها آگاه باشید. اگر تمایل دارید که سطح عزت نفستان را بالاتر ببرید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

1. با خودتان مهربان باشید

آن صدایی که به شما می گوید خوب نیستید و کافی نیستید قدرتمندتر از آن چیزی است که فکر می کنید. سعی کنید با خودتان مهربان باشید و اگر نتوانستید سعی کنید افکار منفی را به چالش بکشید تا بتوانید آن را حل کنید. برای صحبت کردن با خودتان باید تلاش کنید و باید تصور کنید دوستتان روبروی شما نشسته و نیاز به حرف زدن دارد. در ابتدا می تواند بسیار سخت باشد اما تاثیرات آن عالی است.

2. خودتان را مقایسه نکنید

مقایسه خود با دیگران راهی ست برای شروع احساسات بد. سعی کنید روی اهداف و دستاوردهای خود تمرکز کنید و خودتان را با دیروز خودتان مقایسه کنید. هیچ کس نیازی به این نوع فشار ندارد!

3. ورزش کنید

ورزش یک راه عالی برای افزایش انگیزه، تمرین هدف گذاری و ایجاد اعتماد به نفس است. با ورزش کردن خیلی از هورمون هایی که باعث احساسات خوب می شوند نیز ترشح می شوند مانند اندورفین.

4. هیچکس کامل نیست

در زندگی همیشه سعی کنید بهترین نسخه خودتان باشید اما این را بدانید که هیچکس کامل نیست و بپذیرید که کامل بودن یکی هدف غیرواقعی و دور از دسترس است.

5. یادتان باشد که همه اشتباه می کنند

برای یادگیری و رشد و پیشرفت شما باید اشتباه کنید ، بنابراین اگر روزی کاری را اشتباه انجام دادید سعی کنید خودتان را سرزنش نکنید و آن را بپذیرید و درس بگیرید تا مجددا آن را تکرار نکنید.

6. روی چیزی که می توانید تغییر دهید تمرکز کنید

شما به راحتی می توانید به همه چیزهایی که نمی توانید آن را تغییر دهید و از کنترل شما خارج است تمرکز کنید و در نتیجه چیز خاصی به دست نیاورید. بدانید که انرژی و وقت شما محدود است و سعی کنید آن را برای کارهایی صرف کنید که در کنترل شما هستند. سعی کنید سه تا از مسائلی را که از آن راضی نیستید را بنویسید و برای درست کردن آن ها برنامه ریزی کنید.

7. ببینید چه کاری شما را خوشحال می کند

اگر برای کارهایی که در طول روز انجام می دهید وقت می گذارید و از انجام آن ها لذت می برید احتمالا شما یک فرد مثبت نگر هستید. سعی کنید در روز زمان کمی را برای خودتان داشته باشید می خواهید آن را صرف کتاب خواندن یا آشپزی یا استراحت کردن کنید. صرفا در این زمان کوتاه کاری را انجام دهید که شما را خوشحال کند.

8. موفقیت های کوچک را جشن بگیرید

هر چند روز یکبار دستاوردهای کوچکتان را جشن بگیرید. جشن گرفتن های پیروزی های کوچک راهی عالی برای بدست آوردن اعتمادبنفس و شروع حس های بهتر درباره خودتان است. سعی کنید در پایان هر روز سه کای را که به با موفقیت آن ها را به اتمام رساندید را یادداشت کنید.

9. رفاقت داشته باشید

مفید بودن و توجه به دیگران و صحبت کردن با آن ها قطعا در روحیه طرفین تاثیر می گذارد. این کار باعث می شود شما نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید.

10.اطرافتان را با آدم های حمایتگر پر کنید

افرادی را پیدا کنید که به شما احساس خوبی درباره خودتان بدهند و از کسانی که تمایل دارند افکار منفی شما را تحریک کنند دوری کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد