اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خارج کردن سه خرمگس زنده از چشم بیمار

جراحان بیمارستانی در هند سه خرمگس زنده را از چشم یک زن آمریکایی خارج کردند.

به گزارش سایت طلا، مقامات بیمارستانی روز دوشنبه اعلام کردند یک زن آمریکایی که به تازگی از جنگل‌های آمازون بازدید کرده بود به علت ابتلاء به یک مورد نادر میازیس، نوعی عفونت بافتی در چشم تحت عمل جراحی موفقیت آمیز قرار گرفته است.

طی این عمل جراحی سه خرمگس زنده که اندازه آن‌ها ۲ سانتی متر بود از چشم این زن ۳۲ ساله خارج شد. این زن با مراجعه به اورژانس پزشکی از تورم پلک فوقانی سمت راست همراه با قرمزی و حساسیت شکایت کرده بود. او به پزشکان گفته بود طی ۴ تا ۶ هفته گذشته هر چند وقت یکبار حرکت چیزی را در داخل چشمایش احساس می‌کند. او با پزشکان در ایالات متحده آمریکا مشورت کرده بود بود، اما پزشکان با چند داروی تسکین درد او را مرخص کرده بودند.

دکتر محمد ندیم، رئیس اورژانس پزشکی بیمارستان فورتیس در دهلی نو در این باره گفت: «مورد این زن این یک نوع بسیار نادر میازیس بود؛ بنابراین این موارد نیاز به بررسی دقیق و فوری دارند. این شهروند آیالات متحده یک مسافر است و دو ماه پیش سابقه بازدید از جنگل‌های آمازون را داشته است. با مشکوک شدن به وجود جسم خارجی با توجه به سابقه سفر وی و مشاهده حرکات داخل پوست این تشخیص انجام شد.»

گفتنی است؛ میازیس بیماریی است ناشی از حضور لارو مگس‌ها در بافت‌های زنده و یا مرده بدن که این ورود و حضور لارو ممکن است از طریق زخم و جراحات پوستی و یا از طریق حفرات طبیعی بدن مثل دهان، گوش، چشم و دستگاه تناسلی – ادراری صورت گیرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد