اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا در حال حرکت به سمت قله های تاریخی خود

با آغاز حمله روسیه به اوکراین از صبح امروز قیمت طلا رشد بسیار شدیدی را از خود نشان داد و به بالاترین قیمت خود طی بیش از یک سال اخیر رسید.

به گزارش سایت طلا، پس از آغاز رسمی حمله به اوکراین از صبح امروز بازار ها واکنش زیادی نشان داده و قیمت طلا توانست در نزدیکی نرز 1950 دلار قرار بگیرد که بالاترین سطح آن طی بیش از یک سال گذشته به شمار می رود.

پس از صعود شدید طلا به این سطوح بار دیگر سرمایه گذاران و کارشناسان بازار طلا نگاه خود را به سطح کلیدی 2000 دلار انداختند که پیش تر در سال 2020 لمس شده بود.

با این حال با توجه به خرید شدید طلا در بازار از صبح امروز کارشناسان پیش بینی می کنند که در ادامه شاهد یک اصلاح قیمت جزئی خواهیم بود.

قیمت طلا

با توجه به تجربه تاریخی از بازار طلا بسیاری از کارشناسان بر این باورند که قیمت طلا در شرایطی که جهان با بحران های سیاسی مواجه است می تواند به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

برخی از تحلیلگران عنوان می کنند که در صورتی که تنش های اوکراین منجر به درگیری های بزرگتر شود امکان اینکه قیمت طلا به سمت مرز های 300 دلاری حرکت کند نیز وجود دارد.

در این میان افزایش تورم ایالات متحده و افزایش شدید قیمت انرژی در اروپا نیز از افزایش قیمت طلا حمایت کرده و ان را به اوج های گذشته باز می گردانند.

از نظر فنی در یک روند اصلاحی قیمت طلا ابتدا در نقطه 1930 دلار پشتیبانی شده و هرگونه افت بیشتر می تواند آن را به دو حمایت 1920 و 1907 دلاری بازگرداند.

از طرف دیگر طلا هم اکنون مقاومت 1949 دلاری را در پیش دارد که یک مقاومت بسیار کلیدی برای طلا به شمار می رود. عبور از این مقاومت در ها را برای رسیدن به سطح 2000 دلاری باز خواهد کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد