اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آینده طلا، قیمت طلا باز هم افزایش خواهد یافت؟

قیمت طلا طی هفته های گذشته روندی صعودی را طی کرده است و هم اکنون در سطوح بسیار بالایی قرار دارد. با توجه به افت روز گذشته آیا طلا همچنان به صعود خود ادامه خواهد داد؟

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز گذشته در بازه بزرگ 1889 دلار تا 1918 دلار نوسان کرده و در نهایت با کاهش 2 دلاری روز را در عدد 1898 دلار به پایان رساند.

کارشناسان بر این باورند که طلا در نقطه 1920 دلار با یک مقاومت فنی قوی مواجه است که طلا برای عبور از آن به سوخت قدرتمندی نیاز دارد.

نمودار ها نشان می دهند که قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین سطح چند ماهه خود در عدد 1778 دلار توانست طی کمتر از یک ماه بیش از 140 دلار رشد کرده و به سطوح فعلی خود برسد.

افزایش قیمت طلا در ابتدا با افزایش نرخ تورم به بالاترین حد در 40 سال گذشته صورت گرفت. جدیدترین گزارش شاخص CPI نشان داد که تورم در ژانویه به 7.5 درصد رسید که بالاترین سطح تورم از سال 1982 است.

در ادامه نگرانی های حاصل از تنش های ژئوپلیتیکی میان روسیه و اوکراین باعث فشار خرید جدیدی به بازار شد و ترکیب این دو عامل توانست قیمت طلا را تا 1900 دلار افزایش دهد.

همچنین قرار است در روز های آینده این هفته داده های مربوط به تورم ترجیحی فدرال رزرو که غذا و انرژی را در نظر نمی گیرد منتشر شود که تاثیر زیادی بر روی بازار ها خواهد گذاشت.

به طور کلی دو عامل تورم و خطرات ژئوپلیتیک بزرگترین حامیان افزایش قیمت طلا هستند و می توانند همچنان به بالاتر بردن جذابیت این فلز ارزشمند کمک کنند.

با این حال باید توجه داشت که فدرال رزرو قصد دارد از ماه آینده نرخ بهره را افزایش داده و از این طریق تورم ایجاد شده را کنترل کند. این موضوع می تواند بر روی قیمت طلا تاثیر گذار بوده و آن را کاهش دهند از این رو سرمایه گذاران باید در انتظار اطلاعات بعدی بازار بمانند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد