اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انواع رایحه های عطر را بشناسید

همه ما برای بیان بویی که در نظر داریم آن را به یک رایحه ای که همه با آن آشنا هستند تشبیه می کنیم. این اسم ها را گروه بویایی می نامند. به بیان دیگر گروه های بویایی اسامی هستند، که به دسته های مختلف عطر داده می شوند.

همه ما برای بیان بویی که در نظر داریم آن را به یک رایحه ایی که همه با آن آشنا هستند تشبیه می کنیم. این اسم ها را گروه بویایی می نامند. به بیان دیگر گروه های بویایی اسامی هستند، که به دسته های مختلف عطر داده می شوند.

1.معطر

رایحه های معطر معمولا از گیاهانی چون مریم گلی، رزماری ، زیره ، اسطوخودوس و تشکیل می شوند که دارای رایحه ای بسیار تند هستند. رایحه های معطر معمولا با نت های مرکباتی و ادویه ای ترکیب می شوند. ترکیبات معطر از عطر های رایج مردان است. رایحه معطر نیز به 5 گروه تقسیم می شود: آبزی معطر ، فوگره معطر، میوه ای معطر، سبز معطر، تند معطر.

چند نمونه از عطر هایی با رایحه معطر: انکر نویر مردانه لالیک ، وایت لالیک مردانه ، گوچی بای فلورا زنانه...

2.مرکبات

رایحه مرکبات از قدیمی ترین و فراوان ترین رایحه ها است. ترکیبات آن بر پایه لیمو ، پرتقال ، ترنج ، گریپ فروت یا ماندارین و سایر مرکبات است. رایحه مرکبات به 2 گروه تقسیم میشود: مرکبات معطر ، مرکبات گورمند. مرکبات معطر ترش برای مردان و مرکبات گورمند برای بانوان معمولا استفاده می شود. چند نمونه از عطر هایی با رایحه مرکبات: سینما ایوسن لورن زنانه ، پولو رد رالف لورن مردانه، مفیستو زرجوف کازاموراتی زنانه و مردانه .

3.گل

رایحه گل بزرگترین و خوش بو ترین گروه رایحه ها است. ترکیبات آن شامل گل های تازه چیده شده ، گل هایی با تفاوت های ظریف آبی ، سبز یا پودری و همچنین ترکیبات گل آلدئید می شود. رایحه گل به 6 گروه تقسیم می شود: گل آلدهید ، گل آبی ، گل میوه ای ، گل میوه ای گورمند، گل سبز، گل چوبی مشک

چند نمونه از عطرهایی با رایحه گل: کریستال برایت ورساچه زنانه، انواع عطر های ولنتینو

4.چرم

رایحه های چرمی با تفاوت های ظریف مختلف از ترکیبات گلی ، مخملی ، دودی تشکیل شده اند. در قدیم محصولات چرمی چون از پوست حیوانات درست میشدند عمدتا بوی نامطبوعی داشتند که این موضوع سبب به وجود آمدن رایحه چرمی شد تا بوی نامطبوع چرم از بین برود. چند نمونه از عطر هایی که رایحه چرم در آن ها به کار رفت : پیور پرپل هوگو باس زنانه ، جنتلمن جیونچی.

5.شرقی

رایحه های شرقی به لطف گرما و احساسات برجسته خود در گروه جداگانه قرار می گیرند دسته گل های شرقی آن شامل مواد مستی آور همچون مشک ، وانیل است که با رزین های عجیب و غریب و ادویه های مختلف ترکیب می شود. رایحه شرقی به 5 گروه تقسیم می شود : گل های شرقی ، شرقی فوگره ، شرقی تند ، وانیل شرقی ، شرقی وودی.

چند نمونه از عطر های شرقی: لانکوم تزور زنانه ، روما اومو مردانه و لورابیاجیوتی و

6.چوبی

ترکیبات مجلل رایحه ی چوبی باعث برجستگی یک عطر می شود. نت های چوبی همچون چوب صندل گرم ، وتیور، رزین سبب ترکیبات موزونی با رایحه های معطر و مرکباتی در یک عطر می شوند. رایحه ی چوبی به 5 دسته تقسیم می شوند: چوبی آبی ، چوبی معطر، چوبی چیپره، چوبی مشکی، چوبی تند.

چند نمونه از عطرهایی با رایحه ی چوبی: اروس ورساچه زنانه ، عود نویر مردانه ورساچه و عمدتا عطرهای برند لالیک

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد