اونس طلا2334.73
مظنه14,386,000
18 گرم3,321,000
ارزش سکه32,411,658
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

صعود هر چه بیشتر قیمت طلا با افزایش تنش های میان روسیه و اوکراین + تحلیل تکنیکال

تنش های میان روسیه و اوکراین طی هفته های اخیر باعث افزایش قابل توجه قیمت طلا شده است.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در لحظه نگارش این خبر ۱۹۱۱ دلار است که در بالاترین سطح طی ماه های اخیر قرار گرفته است. حال کارشناسان پیش بینی میکنند که با ادامه تنش های ژئوپلیتیک طلا می تواند به اوج های جدیدی دست پیدا کند.

پس از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن رسمی دو جمهوری جدایی طلب خودخوانده در شرق اوکراین طلا نیرویی تازه دریافت کرده و به رشد خود تا بالای ۱۹۰۰ دلار ادامه داد.

پس از این اقدام روسیه، آمریکا و دیگر متحدانش در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل این اقدام روسیه را محکوم کردند و آمریکا قصد دارد تحریم های جدیدی را بر اقتصاد روسیه اعمال کند.

علاوه بر این نشست اضطراری کشور های G7 نیز قرار است در ادامه این هفته برگزار شود که نتیجه این جلسه می تواند بر روی بازار ها به خصوص بازار طلا تاثیر گذار باشد.

از منظر فنی، تحلیل تکنیکال طلا به ما نشان می دهد که تثبیت طلا بالاتر از ۱۹۰۹ دلار می تواند قیمت آن را به ۱۹۱۳ دلار برساند که اولین مقاومت پیش روی طلا در جهت صعودی به شمار می رود.

عبور از مقاومت ۱۹۱۳ دلاری طلا را به سمت مقاومت ۱۹۱۷ دلاری سوق خواهد داد که بالاترین قیمت ۸ ماه اخیر طلا به شمار می رود. در ادامه نیز دو مقاومت ۱۹۱۹ و ۱۹۲۱ دلاری روند صعودی را به چالش می کشند.

از طرف دیگر، اگر عقب نشینی اصلاحی از سر گرفته شود، بالاترین قیمت هفته قبل در ۱۹۰۳ دلار اولین سطح حمایت طلا خواهد بود. افت بیشتر می تواند قیمت طلا را به عدد ۱۸۹۶ دلار برساند که حمایت بعدی طلا در آنجا قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد