اونس طلا2337.71
مظنه14,971,000
18 گرم3,456,000
ارزش سکه33,729,663
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,150,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

قیمت طلا به روند صعودی خود ادامه داد، آیا طلا باز هم بالاتر خواهد رفت؟

قیمت طلا طی هفته گذشته افزایش قابل توجهی یافت و در این هفته نیز توانست روند رو به رشد خود را حفظ کند. حال آیا فلز زرد همچنان به قله های بالاتر حرکت خواهد کرد؟

به گزارش سایت طلا، هر سه فلزات گرانبها یعنی طلا، نقره و پلاتین طی روز ها و هفته های اخیر روند صعودی قدرتمندی را نشان داده اند و به بالاترین قیمت خود طی ماه های اخیر رسیده اند.

هر سه این فلزات گرانبها الگو های صعودی مشابهی را تجربه کرده اند. قیمت طلا با بیشترین سرعت روند صعودی خود را طی کرده است و نقره کند ترین و البته پایدار ترین رشد را داشته است که در نتیجه می تواند امید بیشتری به رشد بیشتر داشته باشد.

حال کارشناسان بر این باورند که دو فلز پلاتین و طلا پیش از هرگونه حرکت صعودی بعدی لازم است تا در جایگاه خود تثبیت شوند. برای مثال طلا که هم اکنون بالاتر از ۱۹۰۰ دلار قرار گرفته لازم است در این سطح تثبیت شده و سپس افزایش یابد.

مهم ترین عاملی که باعث شده است تا قیمت طلا بتواند پس از ماه ها بار دیگر سطح ۱۹۰۰ دلاری را به دست آورد، ادامه تنش ها میان روسیه و ایالات متحده بر سر اوکراین است که در صورت ادامه می تواند باعث افزایش هرچه بیشتر طلا شود.

از طرف دیگر افزایش تورم ایالات متحده و بسیاری دیگر از کشور ها و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به عدم توان بانک های مرکزی برای کنترل تورم نیز دیگر عامل بنیادین افزایش قیمت طلا می باشد.

این دو عامل در کنار یکدیگر باعث می شوند تا سرمایه گذاران بیش از هر زمان دیگری نسبت به سرمایه گذاری بر روی طلا از خود تمایل نشان دهند چراکه فلز زرد به شکل سنتی مانند یک پناهگاه امن برای سرمایه عمل می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد