اونس طلا2339.51
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

بیشترین جستجو‌ی ایرانی‌ها در گوگل طی بهمن 1400

اگرچه ولنتاین و دهه فجر هر ساله پای ثابت پرجستجوهای گوگل هستند اما امسال روز پدر و مادر نیز با این ماه متقارن شده است تا مناسبت‌های مذهبی، ملی و بین‌المللی بیشترین کلماتی باشند که با رشد جستجو در گوگل همراه شده‌اند.

 

به گزارش سایت طلا، اگرچه ولنتاین و دهه فجر هر ساله پای ثابت پرجستجوهای گوگل هستند اما امسال روز پدر و مادر نیز با این ماه متقارن شده است تا مناسبت‌های مذهبی، ملی و بین‌المللی بیشترین کلماتی باشند که با رشد جستجو در گوگل همراه شده‌اند. امیکرون به عنوان مهمان ناخوانده زندگی مردم دنیا و قتل دلخراش و فجیع دختر اهوازی از دیگر موضوعات پرجستجو در گوگل بودند.

 گوگل اولین گزینه کاربران ایرانی برای کسب اخبار و اطلاعات است. موتور جستجوی این غول فناوری با جستجو در میان هزاران سایت سعی دارد مرتبط‌ترین محتواها را براساس خواسته کاربران ایرانی نمایش دهد.

 گوگل در کنار این موتور جستجو، سرویسی را ارائه کرده که روند جستجوی کلمات و موضوعات مختلف را گزارش می‌دهد. در سرویس گوگل ترندز، پرجستجوها در دو حالت نمایش داده می‌شود. یکی موضوعات و کلماتی است که روند رو به رشد طی بازه زمانی مشخص شده، داشته‌اند؛ دیگری نیز مواردی است که مجموع تعداد جستجوهایشان در بازه زمانی خاص بالا بوده است.

ما نیز با استفاده از گوگل ترندز بیشترین جستجوهای کاربران ایرانی در بهمن ماه 1400 را استخراج کرده و براساس دو دسته رو به رشد و پرسرچ‌ترین‌‎ها بررسی می‌کنیم.

 شایان ذکر است که به احتمال زیاد، آمارهای گوگل ترندز براساس آی پی کاربران است و کوکی‌ها تاثیری در شناسایی منطقه افراد نداشته باشد. از همین رو عباراتی که کاربران با VPN در گوگل جستجو می‌کنند، جزو این آمار اعلامی قرار نمی‌گیرند.

 پر سرچ‌ترین‌های بهمن 1400

فهرست عبارت‌های پرجستجوی گوگل معمولا شامل کلمات ثابتی می‌شود. این ماه به ترتیب دانلود، آهنگ، فیلم، عکس، بازی، خودرو، شاد، ایران خودرو، نقاشی و کارتون ده کلمه پرجستجوی گوگل بوده‌اند.

 فروش‌های فوق‌العاده ایران خودرو در بهمن امسال و جستجو نقاشی ویژه دهه فجر باعث شد تا این دو کلمه جزو پرسرچ‌ترین‌هایی ماهی که گذشت قرار بگیرند.

 کلماتی جستجوی‌شان در بهمن ماه رشد داشت

مناسبت‌های ملی، مذهبی و بین‌المللی در بهمن ماه امسال باعث شد تا بیشترین جستجو به موضوعاتی همچون روز پدر، مادر و ولنتاین اختصاص پیدا کند. در ادامه کلمات و عباراتی که ماه گذشته جستجویشان در گوگل با رشد به نسبت ماه‌های قبل همراه بوده است را بررسی می‌کنیم.

 جستجوهای مناسبتی

روز مرد و پدر: 26 بهمن ماه مصادف با 13 رجب، زادروز میلاد امام علی(ع) بود که روز پدر نام‌گذاری شده است. ایرانی‌ها نیز که براساس سنت قدیمی خود به خانواده و پدر و مادر بسیار اهمیت می‌دهند، با جستجو در گوگل به دنبال متن و عکس تبریک این روز بوده‌اند تا به پدران خود تقدیم کنند.

 روز زن و مادر: 4 بهمن 1400 نیز مقارن با تولد حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر بود. از همین رو جستجوی عباراتی همچون «کلیپ روز مادر»، «عکس تبریک روز زن»، «مادرم روزت مبارک» و «متن تبریک روز زن» در گوگل با رشد نسبت به گذشته همراه بود.

 دهه فجر: هر ساله 12 تا 22 بهمن سالگرد انقلاب جمهوری اسلامی ایران است. در این دهه معمولا سوژه نقاشی تعیین شده برای دانش‌آموزان دهه فجر است از همین رو عبارت «نقاشی دهه فجر» با رشد جستجو همراه بود. «پرچم ایران» نیز از دیگر عبارات پرجستجو بوده که طبق نتایج گوگل، کاربران ایرانی به دنبال عکس پروفایل، ساخت کاردستی و پخت کیک پرچم ایران بوده‌اند.

 ولنتاین: ولنتاین یا روز عشق فرصتی برای ابراز علاقه بین پارتنرهاست که چند سالی است در ایران تبدیل به رسم و سنت شده است. کاربران نیز در بهمن ماه با جستجو در گوگل به دنبال یافتن روز دقیق ولنتاین، متن برای تبریک، استوری تبریک، کلیپ و فلسفه این روز بوده‌اند.

 همیشه پای آموزش در میان است

با شیوع کرونا و رونق آموزش مجازی، موضوعات مرتبط با آموزش نیز تبدیل به یکی از پاهای ثابت پرسرچ‌های گوگل شده است.

 سنجش: ثبت‌نام کنکور سراسری 1401 و ثبت‌نام مجدد متقاضیان کنکور ارشد 1401 در بهمن ماه صورت گرفت از همین رو متقاضیان کنکور به دنبال اطلاع یافتن از زمان ثبت نام، کد سوابق تحصیلی و سامانه آن که به هنگام ثبت نام مورد نیاز است، سایت سازمان سنجش و... بودند.

سامانه پادا و آموزشیار: دی، ماه امتحانات و بهمن ماه دریافت کارنامه اعمال است. طی یک ماه گذشته جستجوی سامانه پادا در گوگل با رشد همراه بوده است زیرا والدین به دنبال مشاهده کارنامه و پرونده فرزندان خود بودند. بهمن همچنین یادآور استرس انتخاب واحد برای دانشجویان است. در ماهی که گذشت سامانه آموزشیار، سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش انتخاب واحد در این سامانه از پرجستجوهای گوگل بود.

 موضوعات اجتماعی و سلامت، پر جستجو گوگل در بهمن

امیکرون: کرونا 2 سال است که تبدیل به مهمان ناخوانده زندگی انسان‌های کره خاکی شده است. امیکرون سویه جدید کرونا با قدرت بسیار بالا، بار دیگر زندگی بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است. مبتلایان به این بیماری با جستجو در گوگل به دنبال یافت داروهای این بیماری، تغذیه مناسب، مدت زمان قرنطینه و... بودند. همچنین کاربران ایرانی درباره علائم این بیماری نیز بسیار جستجو کردند.

 قتل دختر اهوازی: «مونا حیدری»، دختر 17 ساله اهوازی است که بهمن ماه به طرز فجیعی توسط همسر سنگدلش به قتل رسید. فیلم دلخراش پس از قتل این دختر در فضای مجازی بازنشر و افراد با جستجو در گوگل به دنبال یافتن کلیپ مذکور و کسب اطلاعات بیشتر درباره این فاجعه بودند. فاجعه اهواز بیش از پیش بر لزوم تغییر قوانین و فرهنگ خانواده‌های ایرانی تاکید دارد اما به نظر می‌رسد با گذر زمان باز هم به فراموشی سپرده می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد