اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قالیباف بند مربوط به ارز ترجیحی را به کمیسیون تلفیق بازگرداند

رئیس مجلس شورای اسلامی بند مربوط به تصمیم گیری در مورد ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ را به کمیسیون تلفیق بازگرداند.

به گزارش سایت طلا - در ادامه جلسه علنی دوشنبه دوم اسفند، مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندهای در آمدی لایحه بودجه، علی اکبر گریمی نماینده مردم اراک در مجلس در پیشنهادی خواستار بازگشت به لایحه دولت و حذف ارز ترجیحی شد.

بعد از اظهارات مخالفان و موافقان، قالیباف رئیس مجلس، این بند را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بازگرداند.

به گفته کریمی « ارز ۴۲۰۰ تومانی منبع بزرگی برای رانت خواری در اقتصاد ایران است و تدوام آن در صحنه اقتصاد کشور می تواند منشا عظیم رانت خواری را تدوام بخشد . بنابراین ما نیز به آثار تورمی ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توجه داریم ، ولی باید این واقعیت را یپذیریم که با توجه به اختلاف که بین ارز ۴۲۰۰ و ارز آزاد وجو دارد، انگیزه فساد ایجاد می کند که افرادی بخواهند از این ارز بهره مند شوند، پرونده های زیادی داریم که افراد زیادی ارز را گرفتند و کالایی وارد کشور نکردند.»

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز ببا بیان اینکه قرار نیست اینجا حرف سیاسی زده شود گفت: باید در این مورد کار کارشناسی و علمی انجام شود. اینکه شعار دهیم در مقابل ملت تصمیم بگیریم یعنی کمیسیون را جمع کنیم و این سخن صحیحی نیست مجلس براساس آئین نامه و قانون حرکت می کند و من بارها گفته ام معیشت خط قرمز مجلس است و در این موضوع شکی نداریم.»

روز گذشته نیز نمایندگان مجلس با حضور جمعی از نمایندگان دولت و نهادهای امنیتی در یک نشست غیرعلنی به بررسی موضوع ارز ترجیحی پرداختند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد