اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا این هفته نیز مانند هفته گذشته برای طلا صعودی خواهد بود؟

قیمت طلا در هفته گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافت و به سطوح جدیدی دست یافت. حال به نظر می رسد که عوامل صعودی طلا همچنان پابرجا بوده و از قیمت طلا در این هفته نیز حمایت خواهند کرد.

به گزارش سایت طلا، تنش های ژئوپلیتیک به وجود آمده میان روسیه و اوکراین همچنان مهم ترین عامل صعودی قیمت طلا در بازار است.

طلا به عنوان یک دارایی امن سنتی، توجه سرمایه گذاران را در این شرایط به خود جلب کرده و تنها در هفته گذشته بیش از ۲ درصد افزایش قیمت نشان داده است.

در لحظه نگارش این متن قیمت هر اونس طلای جهانی ۱۸۹۹ دلار است که در بالاترین سطح ۸ ماه اخیر خود قرار دارد. در صورتی که روند صعودی ادامه پیدا کند طلا به سمت نقطه ۱۹۱۶ دلار حرکت خواهد کرد که از ژوئن سال ۲۰۲۱ مشاهده نشده است.

طی روز های اخیر اخبار مختلفی از روسیه منتشر شده است. از طرفی مقامات روسی ابراز داشته اند که به مذاکره متمایل اند و از طرف دیگر مقامات آمریکایی تاکید کرده اند که روسیه به دنبال جنگ است.

همچنین برخی اقدامات تحریک امیز مانند هک شدن بعضی از سامانه های اوکراین نیز اتفاق افتاده است که تنش ها را افزایش می دهد. گفته می شود که امروز، رئیس جمهور روسیه جدید ترین تصمیمات خود را به اطلاع مردم خواهد رساند.

علاوه بر رشد قیمت طلا، ارزش شاخص دلار نیز طی مدت اخیر افزایش یافته است و این نشان دهنده افزایش تمایل سرمایه گذاران به دلار در شرایط ریسکی بازار می باشد. از طرف دیگر بازده ده ساله خزانه داری آمریکا کاهش داشته است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد