اونس طلا2301.5
مظنه14,861,000
18 گرم3,430,600
ارزش سکه33,481,833
قدیم (بهار)38,201,000
جدید (امامی)41,801,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

اگر کلم نمی خورید با خواندن این خبر نظر شما تغییر خواهد کرد

کلم یکی از سبزیجات بسیار مفید برای سلامتی بوده که از خواص بسیار زیادی برخوردار است. با این حال افراد بسیاری هستند که علاقه چندانی به خوردن آن ندارند و طعم آن را نمی پسندند.

به گزارش سایت طلا، کلم برگ که عموما به اختصار همان کلم نامیده می شود، یکی از سبزیجات فوق العاده مفید به شمار می رود. کلم سرشار از فیبر و انوع آنتی اکسیدان ها بوده که برای سلامتی ضروری هستند.

فیبر بالای موجود در کلم باعث بهبود سلامت دستگاه گوارش شده و همچنین با ایجاد احساس سیری می تواند باعث کاهش وزن شما شود. همچنین کلم کالری بسیار پایینی داشته و در نتیجه می تواند در هر رژیم غذایی جا بگیرد.

مهم ترین فایده مصرف کلم را می توان خواص ضد التهابی و همچنین پیشگیری از برخی انواع سرطان ها دانست. به گفته متخصصین سلامتی، کلم با دارا بودن انتی اکسیدان های زیاد مانع از ابتلا به استرس اکسیداتیو شده که یکی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان به شمار می رود.

هنگامی که رادیکال های آزاد بیش از حد در بدن وجود داشته باشد، می تواند منجر به استرس اکسیداتیو شود که مشخص شده است که منجر به ایجاد بیماری مزمن در انسان می شود. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و جلوی ابتلا به استرس اکسیداتیو را می گیرند.

به طور مشخص، کلم ممکن است در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نیز موثر باشد. یک مطالعه در سال 2018 که در مجله Immunity منتشر شد، نشان داد که موش هایی که با کلم تغذیه می شدند، یک پاسخ ایمنی مثبت در روده داشتند که از آن در برابر التهاب و در نتیجه سرطان محافظت می کرد.

در کنار این موارد کلم یک سبزی مقرون به صرفه بوده و به راحتی قابل تهیه است. همچنین به دلیل اینکه به راحتی طعم می گیرد می تواند در کنار غذا های مختلف مصرف شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد