اونس طلا2337.71
مظنه14,940,000
18 گرم3,448,900
ارزش سکه33,659,820
قدیم (بهار)38,100,000
جدید (امامی)41,250,000
نیم24,200,000
ربع14,600,000

زمان هایی که خوردن یک لیوان شیر می تواند خطرناک باشد

شیر یکی از سالم ترین نوشیدنی هایی است که تمام پزشکان توصیه به نوشیدن یک لیوان از آن در روز می کنند با این حال امکان پذیر است که شیر سلامتی ما را تهدید کند؟

به گزارش سایت طلا، شیر نیز مانند دیگر خوراکی ها اگر در زمان مناسب خودش مصرف نشود می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد به همین علت بهتر است بدانیم که چه زمان هایی نباید به سراغ خوردن یک لیوان شیر روزانه مان برویم.

۱. شیر با پرتقال: هرگز نباید تا یک ساعت بعد یا قبل از نوشیدن شیر ، پرتقال مصرف کنید زیرا پروتئین موجود در شیر می تواند با اسید پرتقال مخلوط شـود و در نتیجه روی هضم و گوارش شما تاثیر می گذارد.

۲. شیر با میوه های تازه: ۸۰ درصد از پروتئین موجود در شیر کازئین می باشد و با مصرف شیر و میوه ، مقدار زیادی از کازئین در بدن باقی مانده و هضم و جذب آن به راحتی انجام نمیشود و میتواند باعث اسهال در فرد شـود بنا بر این هرگز نباید آبمیوه و شیر را یکجا مصـرف کنید.

۳. شیرداغ با شکر: لیزین موجود در شیر با فروکتوز شکر در لیزین دمای بالا واکنش نشان می دهد و سم به وجود بیاید که برای بدن انسان مضر است و بنابراین هرگز نباید شکر را به شیری که تازه جوش آمده است ، اضافه کنید و باید صبر کنید تا خنک شود و بعد این کار را انجام دهید .

شیر

۴. شیر با دارو: کلسیم و منیزیم و دیگر مواد معدنی در شیر باعث ایجـاد واکنش شیمیایی با دارو می شوند و روی تاثیر دارو در بدن تاثیر گذار خواهد در بود . بنابراین هرگز نباید تا یک ساعت قبل و بعد از شیر از هیچ دارویی استفاده کنید.

۵.شیر با گوشت: مصرف همزمان شیر با گوشت ، ماهی زیان آور است و موجب سنگینی معده و انسداد اندام های گوارشی می شود و فرد را به یبوست دچار می کند . اگر زن باردار شیر را با گوشت قرمز یا گوشت سفید میل کنـد این یبوست و دل پیچه را به نوزادش هم منتقل می شـود.

۶. شیر با تخم مرغ: برخی مردم صبحانه شیر را با تخم مرغ میل میکننـد ، اما مصرف هم زمان تخم مرغ با شیر نیز برای قلب و مغز مضر اسـت پس بعد از خوردن تخم مرغ به مدت سـه سـاعت صبر کنید تا این غذا هضم شـود و پس از آن شیر بنوشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد