اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

از این ترفندهای روغن زیتون، به نفع خود استفاده کنید!

10ترفند با روغن زیتون که ربطی به درست کردن غذا ندارد!

روغن زیتون

روغن زیتون مدت هاست که استفاده عالی خود را در آشپزخانه ثابت کرده است، اما آیا می دانستید این روغن برای بسیاری از چیزهای دیگر در خانه نیز بسیار مفید است؟

برای این ترفندها نیازی به خرید روغن گران قیمت نیست. یک بطری ارزان این کار را انجام می دهد.

10. باعث درخشش فولاد ضد زنگ

کمی روغن زیتون را روی یک پارچه نرم بریزید و از آن برای مالش قابلمه ها و تابه های فولادی ضد زنگ، سینک ظرفشویی یا هود استفاده کنید تا از لکه های آب و خوردگی جلوگیری کنید یا آن را از بین ببرید و به این ترتیب اقلام فولادی ضد زنگ خود را با یک پارچه تمیز و نرم جلا دهید.

9. کدر شدن نقره را کاهش دهید

نقره ها تقریباً همیشه پس از مدت زمانی معین کدر می شود. اگرچه روغن زیتون نمی تواند به طور کلی از این اتفاق جلوگیری کند، اما این ماده می تواند روند را کاهش دهد. کمی روغن را روی یک تکه لاستیک نرم بمالید و آن را روی نقره خود بمالید.

8. برچسب های سرسخت را جدا کنید

ما مطمئن هستیم که همه با کار آزاردهنده کندن یک برچسب آشنا باشند؛ مانند برچسب قیمت که نمی‌خواهد کنده شود. راه حل؟ روغن زیتون. کمی روغن زیتون به برچسب سرسخت مورد نظر بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند. پس از آن، می‌توانید برچسب را بلافاصله جدا کنید.

7. مروارید براق

با گذشت زمان، گردنبندها یا گوشواره های مروارید ممکن است کدر به نظر برسند. اما، بیشتر محصولات پاک کننده برای مروارید بسیار آسیب زننده هستند؛ بنابراین چه کار کنید؟ تا الان حدس زده اید: روغن زیتون. با استفاده از یک پارچه نرم، کمی روغن روی مرواریدها بمالید تا جواهرات مرواریدی شما مثل قبل بدرخشند.

6. باز کردن زیپ گیر کرده

همیشه اتفاق می افتد: زیپی که کاملاً گیر می کند و دیگر حرکت نمی کند. خوشبختانه این مشکل با کمک مقداری روغن زیتون به راحتی برطرف می شود. فقط کمی روغن را روی دندانه زیپ بمالید، حالا دوباره به آرامی بالا و پایین می رود.

5. براق کردن کفش

وقتی کفش‌های چرمی‌تان کمی کدر شده‌اند، پولیش کفش به شما کمک می‌کند. اما، احتمال زیادی وجود دارد که یک بطری روغن زیتون در آشپزخانه داشته باشید، پس چرا از آن استفاده نکنید؟ مقداری روغن را روی یک پارچه نرم بمالید و از آن برای کفش های چرمی یا دیگر کفش های خود استفاده کنید. نکته: از این روش برای جیر استفاده نکنید!

4. از تیغ ها محافظت کنید

تیغ‌های اصلاح ارزان نیستند و به همین دلیل ما معمولاً سعی می‌کنیم تا جایی که ممکن است از آنها محافظت کنیم. آیا می خواهید عمر تیغ خود را طولانی کنید؟ روغن زیتون به شما کمک خواهد کرد. قبل از اصلاح، تیغ خود را به مقداری روغن زیتون آغشته کنید و از یک پد پنبه ای برای جذب روغن روی سطح استفاده کنید. بگذارید تیغ قبل از استفاده خشک شود. به این ترتیب به این سرعت زنگ زده نمی شوند.

3. پوست خود را آبرسانی کنید

به خصوص در فصل زمستان، افراد زیادی از خشکی پوست رنج می برند. آیا تمایلی به خرید یک کرم گران قیمت ندارید؟ پس می توانید کمی روغن زیتون را نیز به صورت خود بمالید و بگذارید کمی بماند. پس از آن آبکشی کنید. همچنین می توانید مقداری روغن را به وان خود اضافه کنید تا پوست خود را در حین استراحت در آن، آبرسانی کنید.

2. موهای وز را کنترل کنید

آیا موهای شما کمی وز شده است و می خواهید کاری در مورد آن انجام دهید؟ می توانید کمی روغن زیتون را در انتهای موهای خود بزنید تا از وز شدن آن جلوگیری کنید. مطمئن شوید که هیچ گونه روغنی در قسمت بالایی موهایتان وارد نمی شود، زیرا این کار باعث می شود موهایتان چرب به نظر برسد.

1. آرایش را پاک کنید

آیا به تازگی ریمل خود را پاک کرده اید اما هنوز مقداری از آن روی مژه های شما باقی مانده است؟ می توانید آن را به راحتی با یک پد پنبه ای که یک قطره روغن زیتون روی آن قرار دارد پاک کنید. علاوه بر این، روغن زیتون برای مژه های شما نیز بسیار مغذی است. این یک وضعیت برد-برد است!

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد