اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پتانسیل طلا برای افزایش بیشتر، آینده طلا چه خواهد بود؟

قیمت طلا در هفته گذشته توانست صعود قدرتمندی را از خود نشان داده و به سطوح بسیار بالایی دست پیدا کند. حال طلا در هفته آینده چگونه عمل خواهد کرد؟

به گزارش سایت طلا، همراه با افزایش تنش های ژئوپلیتیک میان روسیه و اوکراین، جذابیت طلا به عنوان یک دارایی سنتی امن برای سرمایه گذاران افزایش یافت و در نتیجه طلا توانست به بالاترین قیمت خود طی هشت ماه گذشته دست پیدا کند.

کارشناسان پیش بینی می کنند که طی هفته آینده نیز همچنین تنش های ژئوپلیتیک میان روسیه و اوکراین مهم ترین عامل بازار باقی مانده و در صورت تشدید می تواند باعث شود تا قیمت طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

تنها در شرایطی قیمت طلا کاهش خواهد یافت که درگیری های روسیه با اوکراین و غرب حل و فصل شود. در این شرایط فلز زرد شاهد فروش گسترده توسط سرمایه گذاران خواهد بود که طی هفته های اخیر سود قابل توجهی را به دست آورده اند.

علاوه بر عامل گفته شده، این هفته قرار است داده های مربوط به تورم ایالات متحده منهای غذا و انرژی (PCE) منتشر شود که شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو به شمار رفته و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

هرگونه افزایش خلاف پیش بینی ها در این شاخص می تواند باعث شود تا قیمت طلا روند صعودی خود را تشدید کند. با این حال کارشناسان بر این باورند که تنش های ژئوپلیتیک به عنوان عامل اصلی باقی خواهد ماند و بازار واکنش زیادی به داده های تورم نشان نخواهد داد.

طلا برای اینکه بتواند روند صعودی خود را ادامه دهد ابتدا لازم است بالاتر از ۱۹۰۰ دلار تثبیت شده و سطح ۱۹۰۰ دلاری را به حمایت خود تبدیل کند. صعود بالاتر از ۱۹۱۰ دلار می تواند راه را برای رسیدن طلا به محدوده ۱۹۲۵ دلار باز کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد