اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا به بالا ترین قیمت ۸ ماه اخیر خود صعود کرد + تحلیل تکنیکال

طلا که طی روز های اخیر یک روند صعودی را طی کرده بود، توانست به بالا ترین قیمت ۸ ماه اخیر خود دست پیدا کند. حال کارشناسان می گویند که این فلز گرانبها هنوز هم فضا برای صعود بیشتر را دارد.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این خبر، ۱۹۰۰ دلار است که به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. در صورتی که بازار همچنان در شرایط ناآرام باقی بماند، قیمت طلا می تواند به بالای این سطح کلیدی نیز صعود کند.

مهم ترین عاملی که طی هفته اخیر باعث افزایش قیمت طلا و دیگر فلزات گرانبها شد را می توان تنش های شدید ژئوپلیتیک میان روسیه و اوکراین دانست که به نظر می رسد در حال آرام شدن است.

از طرف دیگر افزایش تورم ایالات متحده همچنان به عنوان یک عامل بنیادین عمل کرده و از افزایش قیمت طلا پشتیبانی می کند. در هفته پیش رو نیز قرار است داده های تورم منتشر شود که برای سرمایه گذاران از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال طلا نشان می دهد که ادامه روند صعودی در این فلز گرانبها می تواند آن را با مقاومت ۱۹۱۶ دلار مواجه کند که بالاترین سطح ژوئن سال ۲۰۲۱ به شمار می رود.

باید توجه داشت که طلا تا پیش از رسیدن به این نقطه ابتدا لازم است تا بالاتر از محدوده کلیدی و روانشناختی ۱۹۰۰ تا ۱۹۰۳ دلار تثبیت شود. همچنین نقطه ۱۹۱۱ دلار نیز به عنوان مقاومت راه طلا را برای رسیدن به ۱۹۱۶ دلار سد خواهد کرد.

از سوی دیگر، در صورتی که قیمت طلا افت کند اولین حمایت آن در نقطه ۱۸۸۸ دلار قرار دارد. حرکت نزولی بیشتر می تواند قیمت طلا به ۱۸۸۵ دلار رسانده و هرگونه سقوط بیشتر قیمت طلا را به پایین ترین حمایت خود در ۱۸۸۱ دلار خواهد رساند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد