اونس طلا2301.84
مظنه14,876,000
18 گرم3,434,100
ارزش سکه33,515,628
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

سه ترفند برای کاهش وزن در خواب

در طول شب، بدن ما بین 0/5 تا 1 کیلو وزن کم می کند.‌ قسمت بیشتر این وزن، آب است. رژیم خواب نتایج شگفت‌ انگیزی در کاهش وزن ندارد.

در طول شب، بدن ما بین 0/5 تا 1 کیلو وزن کم می کند.‌ قسمت بیشتر این وزن، آب است. رژیم خواب نتایج شگفت‌ انگیزی در کاهش وزن ندارد، اما خواب خوب شبانه می‌تواند کاهش وزن را برایتان آسان ‌تر کند.

1.بازبینی روال روزانه

روز خودتان را با یک نوشیدنی ادرارآور طبیعی شروع کنید. نوشیدنی‌ های کافئین ‌دار، مثل قهوه و چای، ادرارآور طبیعی هستند که با انقباض ماهیچه‌های روده، آن‌ها را تحریک می‌کنند. این انقباضات به حذف آب و مواد زائد از بدن کمک می‌کنند. علاوه بر تنظیم سیستم بدن، نوشیدن ۱ تا ۲ فنجان چای یا قهوه در صبح یا در طول روز کمک می‌کند کمتر احساس نفخ بکنید.

یک میان ‌وعده‌ی سالم در اواسط صبح بخورید. بعضی‌ها بین وعده‌های غذایی میان ‌وعده‌های شیرین یا چرب می‌خورند، درحالی‌ که بعضی دیگر اصلاً میان‌ وعده‌ نمی‌خورند. درواقع، هیچ‌ کدام از این گزینه‌ها نمی‌تواند به کاهش وزن کمک کنند. اگر به خوردن میان ‌وعده عادت دارید، میان‌ وعده‌های شیرین، پرچرب و پرنمک را با یک میان ‌وعده‌ی سالم که شما را تا ناهار سیر نگه دارد، جایگزین کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که میان‌ وعده نمی‌خورید، در نظر داشته باشید، احتمال اینکه موقع غذا خوردن پرخوری کنید، زیاد است. برای جلوگیری از پرخوری در هنگام ناهار، بهتر است در اواسط صبح یک میان‌ وعده‌ی سالم بخورید تا اشتهایتان را کم کند. میان‌وعده‌ی سالم می‌تواند شامل یک میوه‌ی یا یک کاسه‌ی کوچک بلغور جو دوسر باشد.

بعد از خوردن غذا،بدن باید آن را هضم کند. فرایند هضم می‌تواند باعث ایجاد نفخ شود. اگر در طول خواب بدن را وادار به هضم غذا بکنید، ممکن است نتوانید در طول شب وزن کم کنید. برای جلوگیری از نفخ در رختخواب، شام را چند ساعت قبل از خواب بخورید.

2.بازبینی روال شبانه

قبل از خواب چای سبز بنوشید. قبل از خواب، یک فنجان چای سبز گرم برای خودتان درست کنید. چای سبز، یک ادرارآور طبیعی است و کمک می‌کند سوخت و ساز بدنتان بالا برود. خوردن این مایع گرم و تسکین‌ دهنده قبل از خواب، کمک می‌کند تا چربی‌ سوزی در طول شب بهتر انجام شود. یک محیط خواب آرام برای خودتان ایجاد کنید. برای از دست دادن وزن آبی و آزاد شدن کربن ذخیره‌شده در سلول‌های چربی در طول شب، باید خوب بخوابید. اگر می‌خواهید سریع بخوابید و در طول شب خوب بخوابید، یک شرایط ایده‌آل برای خواب و در نتیجه کاهش وزن در اتاق خوابتان ایجاد کنید. دمای اتاق خواب را به ۱۹ درجه‌ی سانتی ‌گراد کاهش بدهید وقتی در یک محیط سرد می‌خوابید، بدنتان مجبور می‌شود ذخائر چربی خودش را بسوزاند تا گرم بماند.

به‌اندازه‌ی کافی بخوابید. خواب تولید تعدادی از هورمون‌های بدن را که نقش اصلی در تنظیم اشتها دارند، تنظیم می‌کند و باعث افزایش سوخت ‌و ساز بدنتان می‌شود. علاوه بر این، موقع خواب می‌توانید تا ۱ کیلوگرم آب و کربن را از طریق تنفس از دست بدهید. میانگین خواب در بزرگسالان ۷ ساعت در شب است. اگر به ‌اندازه‌ی کافی نمی‌خوابید، برنامه‌ تان را تغییر دهید تا بتوانی به ‌مقدار کافی بخوابید.

3.تغییر رژیم غذایی

آب بیشتری بنوشید. وقتی بدن دی‌هیدراته می‌شود، احتمال اینکه آب را در خودش حفظ کند، بیشتر است. بنابراین، برای کاهش وزن در طول شب، باید مقدار توصیه ‌شده آب را در طول روز بنوشید.

مصرف سدیم را کاهش بدهید. رژیم غذایی سرشار از نمک، بدن را مجبور می‌کند تا آب بیشتری را در خودش محبوس کند. آب اضافی می‌تواند باعث نفخ شکم و افزایش چربی دور شکم شود.

مصرف پروتئین، فیبر و پتاسیم را افزایش بدهید. هنگام تلاش برای کاهش وزن، مخصوصاً اگر می‌خواهید این کار را بدون شل‌ شدن پوستت ان انجام بدهید، میان‌ وعده‌های شیرین یا وعده‌های غذایی حاوی کربوهیدرات را با اقلام سرشار از پروتئین، فیبر و پتاسیم جایگزین کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد