اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه برای درس خواندن برنامه ریزی کنیم؟

مطالعه و خواندن درس‌ها شرط مهم موفقیت تحصیلی است. اما بعضی وقت‌ها پیدا‌ کردن زمان کافی برای مطالعه‌ی همه‌ی درس هایی که باید یاد بگیرید سخت است.

مطالعه و خواندن درس‌ها شرط مهم موفقیت تحصیلی است. اما بعضی وقت‌ها پیدا‌ کردن زمان کافی برای مطالعه‌ی همه‌ی درس هایی که باید یاد بگیرید سخت است. یکی از راه‌های اطمینان از موفقیت تحصیلی داشتن یک برنامه‌ی کامل و منسجم برای مطالعه است و انجام این کار سخت است. برای انجام این کار نه ‌تنها باید برای مطالعه‌ی درس‌ها و دوره‌های مورد‌ نیاز الویت‌ بندی داشته باشید بلکه باید برای افراد دیگر مثل خانواده، دوستان و تفریحات خودتان نیز زمان پیدا کنید. البته با کمی فکر و تلاش، مشکل زیادی برای تهیه‌ی برنامه و رسیدن به اهداف خودتان نخواهید داشت. در مقاله امروز با همراه باشید.

1.برنامه ریزی کنید

برای مطالعه، اهداف کوتاه‌ مدت و بلند ‌مدت تعیین کنید. اگر بدانید می‌خواهید به چه هدفی برسید، تنظیم و مدیریت برنامه برایتان آسان‌تر خواهد بود. این کار همچنین کمک می‌کند تا کارهایی که نیاز به تمرکز بیشتر دارند را مشخص کنید.

اهداف کوتاه ‌مدت می ‌توانند مواردی مثل آماده‌ شدن برای یک آزمون ظرف یک هفته، تمام‌ کردن یک مقاله طی دو هفته یا آماده‌ شدن برای یک ارائه ظرف ده روز باشد. برای انجام چنین پروژه‌هایی، وظایف خودتان را بین روز‌ها تقسیم کنید.

2.برنامه‌ریزی با در نظر‌ گرفتن ویژگی‌های شخصیتی

برنامه‌‌ی فعلی خودتان را ارزیابی کنید. اولین قدم در برنامه ‌ریزی، ارزیابی دقیق برنامه‌ی فعلی و نحوه‌ی استفاده‌ از زمان است. ارزیابی برنامه‌ی فعلی این فرصت را به شما می‌دهد تا نگاه دقیق‌تری به نحوه‌ی استفاده‌ی خودتان از زمان داشته باشید و متوجه شوید چگونه می‌توانید کارایی بهتری داشته باشید و چه کار‌هایی را می‌توانید حذف کنید.

  • مشخص کنید در‌ حال‌ حاضر چند ساعت در هفته درس می‌خوانید.
  • مشخص کنید در‌ حال‌ حاضر چند ساعت در هفته را به سرگرمی اختصاص می‌دهید .
  • مشخص کنید در‌ حال‌ حاضر چند ساعت در هفته را با دوستان و خانواده‌ات می‌گذرانید.
  • ببینید چه کار‌هایی را می‌توانید حذف کنید. افرادی که احساس می‌کنند وقت زیادی را صرف تفریح و سرگرمی می‌کنند می‌توانند از اینجا شروع کنند!
  • اگر شاغل هستید، حتماً برنامه‌ی مطالعه‌ تان را مطابق با ساعت کاری‌ تان تنظیم کنید.

3.دنبال کردن برنامه

از وقت‌های استراحت نهایت استفاده را ببرید. یکی از چالش‌های بزرگ در پیروی از برنامه این است که دائماً تمایل دارید آن را رها کنید و استراحت کنید یا یک کار سرگرم‌کننده و تفریحی انجام بدهید. مهم این است که بتوانید در برابر این وسوسه‌ها مقاومت کنید و سعی کنید از از زمانی که برای استراحت و تفریح اختصاص داده‌اید نهایت استفاده را ببرید.

وقت‌های آزادتان را به‌‌عنوان پاداش کار در نظر بگیرید. از وقت آزاد خودتان برای گرفتن انرژی بیشتر استفاده کنید. برای مثال سعی کن کمی بخوابید، بیرون بروید تا آرامش پیدا کنید و بعد با قدرت بیشتر دوباره به کار خودتان برگردید. حتماً از خانه بیرون بروید و از زمان آزاد خودتان برای دور‌ شدن از فضای درس و مطالعه استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد