اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه روند صعودی در بازار طلا

قیمت طلا همچنان در حال ادامه دادن به روند صعودی خود است که طی هفته های اخیر آغاز شده است. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که طلا همچنان نیز به صعود خود ادامه خواهد داد.

به گزارش سایت طلا، دو عامل کلیدی در افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر مؤثر بودند. تورم بالای ایالات متحده و ادامه پیدا کردن روند افزایشی آن باعث نگرانی زیاد در میان سرمایه گذاران شده و جذابیت طلا را برای آنها افزایش می دهد.

از طرف دیگر تنش ها میان روسیه و اوکراین نیز در حال افزایش است که بازار ها را در هفته های اخیر به شدت نگران کرده و باعث شده است تا قیمت طلا از بالاترین سطح سه ماه خیر خود عبور کند.

در این میان کاهش ارزش شاخص دلار نیز به رشد قیمت طلا کمک کرده است. قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن 1889 دلار می باشد که که نشان دهنده افزایش 20 دلاری از صبح امروز است.

طی روز های گذشته داده های مربوط به شاخص تورم تولید کنندگان منتشر شد که افزایش یک درصدی را نشان می داد. افزایش شاخص هزینه تولید کنندگان تا این اندازه می تواند نشان دهنده ادامه روند افزایشی تورم مصرف کنندگان باشد.

در هفته آینده نیز قرار است داده های مربوط به تورم منهای انرژی و غذا که شاخص مورد قبول فدرال رزرو است منتشر شود. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که این داده ها نیز افزایش قابل توجهی را نشان خواهند داد.

روز گذشته مقامات روسی اعلام کردند که نیرو های این کشور در حال عقب نشینی از مرز های اوکراین هستند و ویدیویی نیز در این باره منتشر کردند اما با این حال مقامات ایالات متحده و ناتو اعلام کردند که هیچ مدرکی مبنی بر عقب نشینی نیرو های روسی پیدا نکرده اند.

مه این موارد در کنار یکدیگر باعث شده است تا طلا بتواند به روند صعودی خود ادامه داده و قیمت آن همچنان افزایش پیدا کند. پیش بینی می شود که در صورتی که تنش های ژئوپلیتیک افزایش یابد، طلا به سطوح جدیدی دست خواهد یافت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد