اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وقتی احساس بی ارزشی می کنیم، چه کار کنیم؟

4 نکته برای تقویت روحیه، زمانی که احساس بدی به خود دارید.

عزت نفس پایین

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است عزت نفس پایینی داشته باشید، از جمله اینکه توسط والدین خود مقایسه می شوید، اغلب مورد انتقاد قرار می گیرید یا با شما خوب رفتار نمی شود.

احساس بی ارزشی را نمی توان در یک لحظه از بین برد، اما با مثبت اندیشی مداوم و تلاش برای دوست داشتن خود، به مرور زمان احساس ارزشمندی شما را افزایش می دهد.

هنگامی که احساس بی ارزشی می کنید، نکاتی وجود دارد که می توانید برای احساس خوب دوباره، از آنها استفاده کنید. بگذارید چک کنیم!

1. آنچه تاکنون به دست آورده اید را به خاطر بسپارید

وقتی افکار منفی می آیند، به راحتی درگیر احساس بد و بی ارزشی می شویم. یکی از نکات برای غلبه بر آن، به یاد آوردن دستاوردهایی است که تاکنون به دست آورده اید .

نکته مهم این است که شما به یاد داشته باشید، دستاوردها در اینجا لازم نیست رتبه اول بودن یا شبیه آن باشد؛ بلکه ممکن است این باشد شما موفق شده اید عادت تنبلی خود را برای زود بیدار شدن کنار بگذارید یا زمانیکه در یک امتحان سخت پذیرفته شده اید. این ها هم یک دستاورد بسیار خوب است، می دانید!

2. به خود یادآوری کنید که هرکسی نقاط قدرت و ضعفی دارد

وقتی خود را با افراد خاصی که دستاوردهای به اصطلاح بزرگی در زندگی دارند مقایسه می کنید، قضاوت در مورد اینکه هیچ دستاوردی ندارید، آسان است؛ اما فراموش می کنید که هرکسی نقاط قدرت و ضعف خود را دارد.

به همین دلیل نیازی به مقایسه زندگی خود با دیگران نیست، هر کس روش زندگی و شخصیت خود را دارد. بنابراین، نیازی نیست که از دستاوردهای دیگران مبهوت و مرعوب شوید، درست است؟

3. روابط خود را تغییر دهید

گذراندن در یک محیط نامناسب می تواند دلیل عزت نفس پایین و احساس بی ارزشی شما باشد، می دانید! به عنوان مثال، محیط کار یا حلقه دوستان شما اغلب بسیار مهم است.

برای اینکه دیگر احساس بی ارزشی نکنید، سعی کنید روابط خود را تغییر دهید. دوستانی پیدا کنید که مثبت اندیش باشند و بتوانند از شما حمایت کنند، نه دوستی که سرگرمی اش مسخره کردن شما یا پایین آوردن شما باشد.

4. 'دوری' از رسانه های اجتماعی

هر کس حق دارد زیبایی زندگی خود را به رخ بکشد، شما نمی توانید آن را منع کنید؛ اما، شما حق دارید تصمیم بگیرید که به آنها بها دهید یا خیر. اگر احساس می‌کنید که پس از دیدن پست‌های زندگی دیگران در شبکه‌های اجتماعی، ذهن شما را بر هم میزند، پس ابتدا از آن ها باید فاصله بگیرید و فقط روی پیشرفت خود تمرکز کنید.

این چهار نکته برای افزایش حس اشتیاق به خود زمانی است که احساس ضعف و بی ارزشی می کنید. امیدواریم این توصیفات بتواند به شما کمک کند تا از احساس بدی که به خود دارید خلاص شوید. به یاد داشته باشید، همه از جمله شما ارزشمند هستند، می دانید؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد