اونس طلا2414.52
مظنه14,526,000
18 گرم3,353,300
ارزش سکه32,727,078
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,500,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

5 گام برای کنترل افسردگی در خانواده

در این مقاله به مدیریت احساسات و چگونگی سازماندهی خانواده پرداخته شده است.

خانواده

حمایت خانواده چیزی است که بسیار ارزشمند بوده و برای فرزند به یک ضرورت مطلق تبدیل می شود. اما، ایجاد یک خانواده قوی و حمایت کننده کار آسانی نیست و اغلب موانع زیادی پیدا می شود.

انکار یا مقاومت یک واکنش رایج است، درنتیجه والدین معمولاً نمی توانند این واقعیت را بپذیرند که فرزند دلبندشان از افسردگی رنج می برد.

در اینجا 5 گام برای سازماندهی خانواده برای کنترل افسردگی فرزندان آورده شده است:

1. واقعیت را بپذیرید

اگر والدین و سایر اعضای خانواده بتوانند این واقعیت را بپذیرند که یکی از اعضای خانواده از افسردگی رنج می‌برد، تعیین بهترین گام‌هایی که باید برای نجات خانواده انجام شود آسان‌تر خواهد بود.

2. مدیریت احساسات به عنوان والدین

قبل از اینکه بتوانید به فرزند مبتلا به افسرده خود کمک کنید، والدین باید هر چه سریعتر احساسات خود را کنترل و مجددا سازماندهی کنند. این مهم است زیرا والدین در برخورد با فرزندانی که افسرده، خجالت زده، گیج، ترسیده، مضطرب، غمگین و دارای احساس گناه هستند، احساسات مختلفی را تجربه می کنند.

وقتی فرزند ما از دست ما عصبانی است، آرام باشید و مطمئن باشید که واقعاً نمی داند چه می گوید.

3. حفظ خانواده در کنار هم

نیازی به سرزنش همدیگر بین پدر و مادر نیست، چراکه کاملاً بی فایده است. دادن قدرت به یکدیگر در چنین موقعیتی بسیار ارزشمندتر خواهد بود.

4. حفظ سلامت جسمی و روحی والدین

برخورد با فرزند افسرده خسته کننده است و می تواند منجر به افسردگی برای والدین نیز شود. این وضعیت، تعامل موثر والدین با فرد مورد نظر را به طور فزاینده ای دشوار می کند. اگر والدین، تغییر نگرش ناشی از افسردگی را تجربه می کنند، وضعیت فرد افسرده بدتر می شود.

5. حفظ هماهنگی بین اعضای خانواده

چندین مطالعه نشان داده است که کودکان افسرده روابط ضعیف تری و شدت تعارض بیشتری با خواهر و برادرهای غیر افسرده خود دارند. حتی در خانواده هایی که فرزندان افسرده ندارند، رقابت بین خواهر و برادر رایج است. مهم نیست که چقدر همیشه با همان میزان عشق با آنها رفتار می کنیم، کلمات "مامان او را بیشتر دوست دارد." همیشه گفته می شود.

اگر یکی از کودکان از افسردگی رنج می برد، پس از فرزند دیگر خود نخواهید بتواند با والدین خود صبور باشد. آنها هنوز کودکانی هستند که به درک نیاز دارند؛ به شکایات آنها پاسخ دهید و به آنها قدرت دهید تا برای آینده بهتر آماده شوند. اگر نمی خواهید تعداد اعضای خانواده را که از افسردگی رنج می برند افزایش دهید، بار مطالبات را سنگین نکنید.

در اینجا پنج قدمی که والدین باید برای مدیریت خانواده خود برای نجات از حملات افسردگی انجام دهند، آورده شده است. موفق باشید!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد