اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تاریخ انقضای عطر را چگونه متوجه شویم ؟

نکته بسیار مهمی که در رابطه با عطر وجود دارد این است که اولین و تاثیرگذارترین مورد در ملاقات های افراد عطر آنهاست.

تاریخ انقضای عطر چیست؟

نکته بسیار مهمی که در رابطه با عطر وجود دارد این است که اولین و تاثیرگذارترین مورد در ملاقات های افراد عطر آنهاست. حال اگر فردی عطرش فاسد شده باشد و بوی عطر او رایحه تیز و رایحه تند به خود بگیرد باز هم باعث جلب اطرافیانش می شود؟ بله عطر این شخص تاریخ مصرف گذشته است ، اما این عبارت تصوری اشتباه در میان افراد ایجاد کرده است. عطر دارای یه دوره استفاده است و تاریخ انقضا ندارد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که عطری کادو گرفته باشید و یا خرید کرده باشید اما بعد از مدتی در زمان استفاده متوجه بوی نامطبوع آن می شوید. آیا تاریخ مصرفش گذشته است ؟ آیا میشود هنوز از آن استفاده کرد ؟ آیا باید تاریخ تولید آن را دقیق بررسی کنیم؟ در این مقاله به سوال های شما پاسخ خواهیم داد.

به دلیل روش‌های اشتباه نگه‌داری، دمای نامناسب و شرایط کلی و محیطی که عطر ممکن است در طول عمر خود تجربه کند، تعادل مواد شیمیایی و ترکیبات آن تغییر می‌کند و مولکول‌ها در عطر تجزیه و ترکیب می‌شوند. این تغییرات شیمیایی، در زمان استفاده می‌تواند موجب تحریک و حتی واکنش‌های آلرژیک شود. به این ترتیب، ممکن است تصور کنید به عطر مورد علاقه خود حساس هستید در حالی که ساده است و تنها عطر شما از تاریخ گذشته است.

اولین علامت می تواند تغییر رنگ عطر باشد اما این تغییر رنگ باید بررسی شود ، عطر شما اگر بسیار روغنی باشد سریعتر تغییر می کند و برعکس اگر دارای اسانس های کمی باشد ماندگارتر است.اگر مدتی به شیشه عطرتان دقت نکرده باشید سخت متوجه تغییر آن خواهید شد. شاید عطر تیره شود و یا حالت شیری و چرب پیدا کند و ذراتی حل نشدنی در آن ببینید که ته نشین شده اند.

متأسفانه اگر متوجه شدید که عطر یا ادکلن شما از تاریخ گذشته، هیچ راهی بهتر از دور انداختن آن ندارید، به خصوص اگر پوست و بدن شما به آن حساسیت نشان داده و بوی نامطلوب هم دارد. اما خبر خوب اینکه می‌توانید با برخی روش‌ها، سعی کنید مدت بیش‌تری عطر و ادکلن خود را نگهدارید.

گرما، یکی از بزرگ‌ترین دشمنان عطر است، چه از نظر دما چه تابش مستقیم نور خورشید!

گرما ساختار شیمیایی عطر را مختل می‌کند و باعث می‌شود عطر سریع‌تر از بین رود. به خصوص اگر عطر در بطری‌های پلاستیکی نگه‌داری شود، گرما باعث بروز واکنش ظرف با محتویات آن می‌شود. شیشه‌های رنگی از این نظر که در برابر نور مقاوم‌ترند، گزینه‌ی خوبی برای نگهداری عطر هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد