اونس طلا2287.96
مظنه14,936,000
18 گرم3,447,900
ارزش سکه33,650,808
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

بدترین روغن برای کلسترول که باید از مصرف آن دوری کنید

کلسترول بالا یکی از خطرناک ترین تهدیدات سلامتی برای قلب به شمار می رود از این رو لازم است تا در این زمینه حداکثر اقدامات لازم برای پایین نگه داشتن سطح کلسترول خون انجام دهید.

به گزارش سایت طلا، هنگامی که سطح کلسترول خون بیش از حد افزایش پیدا می کند، بدن شما رسوبات چربی ایجاد کرده که باعث انسداد رگ های خونی شده و در نتیجه می تواند منجر به سکته قلبی شود.

به گفته CDC (سازمان پیشگیری و درمان ایالات متحده آمریکا) گرفتگی عروق می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد که دو عامل اصلی مرگ و میر هستند.

بین سال‌های 2015 تا 2018، حدود 12 درصد از آمریکایی‌های بالای 20 سال سطح کلسترول بد (LDL) بالا و کلسترول خوب (HDL) پایین داشتند که می توان ناشی از سبک زندگی ناسالم دانست.

شما می توانید با تغییر در رژیم غذایی خود تا حد زیادی کلسترول خود را مدیریت کنید. برای مثال روغن پالم به دلیل دارا بودن چربی های اشباع بالا یک گزینه نامناسب برای کلسترول بوده و بهتر است از خوردن آن پرهیز کنید.

روغن پالم

مطالعه ای که در نشریه Journal of Nutrition منتشر شد نشان داد که در مقایسه با روغن‌های گیاهی دیگر، مصرف روغن پالم به طور قابل‌ توجهی سطح کلسترول LDL را افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، چربی های اشباع موجود در روغن پالم، روغن نارگیل، گوشت قرمز، کره و اکثر بستنی ها برای سلامت کلی شما مضر هستند و باید همیشه در حد اعتدال مصرف شوند.

در حالی که آنها از نظر فنی به اندازه چربی ترانس مضر نیستند، اما ثابت شده است که سطح کلسترول شما را افزایش می دهند که برای سلامتی شما می تواند بسیار خطرناک باشد.

جایگزینی روغن پالم با چربی های غیر اشباع می تواند به کاهش خطر ابتلا به کلسترول بالا کمک کند.

در یک تجزیه و تحلیل در سال 2018 که در مجله تحقیقات لیپید منتشر شد، محققان دریافتند که روغن دانه هایی مانند روغن آفتابگردان، کلزا و روغن بذر کتان برای کاهش سطح کلسترول بهترین هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد