اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 خاصیت فوق العاده شکلات که در کمتر غذایی پیدا می شود

شکلات یکی از خوشمزه ترین خوراکی های روی زمین است که طرفداران بسیاری دارد. شکلات علاوه بر طعم فوق العاده خود، خواص بسیار زیادی نیز درون خود جا داده است که آن را تبدیل به یکی از بهترین ها می کند.

به گزارش سایت طلا، شیرینی های کمی وجود دارد که خوردن آنها برای سلامتی مفید باشد. یکی از آنها شکلات است البته به شرطی از انواع بالای 70 درصد آنها استفاده کنید. در ادامه به شما 5 مورد از خواص شکلات خواهیم گفت که باعث می شود بیش از پیش به خوردن آن تمایل پیدا کنید.

1. باعث جلوگیری از افزایش وزن می شود. تحقیقات نشان داده است که شکلات حاوی نوعی آنتی اکسیدان خاص بوده که می تواند باعث کاهش وزن شود.

همچنین با خوردن شکلات تلخ شما چربی های سالم و فیبر دریافت می کنید که در نتیجه اشتهای شما برای خوردن بیشتر کاهش می یابد.

2. باعث کاهش استرس می شود. طبق مطالعه ای که در مجله تحقیقات پروتئوم منتشر شده است، خوردن یک و نیم اونس شکلات (40 گرم) هر روز به مدت حدود دو هفته می تواند با کاهش سطح هورمون های استرس مانند کورتیزول به افزایش آرامش شما کمک کند.

کاهش استرس

3. خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. یک متاآنالیز اخیر Nutrients نشان داد که مصرف شکلات با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی و دیابت مرتبط است.

برای بهره مندی از فواید، شواهد نشان می دهد که باید حداقل 1 وعده شکلات در هفته بخورید اما بیش از 6 وعده شکلات مصرف نکنید.

4. دستگاه گوارش سالم تری خواهید داشت. تحقیقات نشان داده است که شکلات می تواند مانند غذا های پروبیوتیک عمل کرده و باعث رشد باکتری های مفید روده شود که در سلامت دستگاه گوارش مؤثر است.

5. از التهاب جلوگیری می کند. مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که مصرف شکلات تلخ در حد اعتدال می تواند به پیشگیری و ترمیم آسیب سلولی ناشی از التهاب کمک کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد