اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا طلا هنوز توان افزایش قیمت دارد؟

در روز گذشته همراه با کاهش تنش میان روسیه و اوکراین قیمت طلا و دیگر فلزات گرانبها به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرد. حال آیا طلا باز هم توان افزایش قیمت دارد؟

به گزارش سایت طلا، با توجه به اخبار اخیر مبنی بر آغاز کاهش تنش ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین، فلزات گرانبها در سراسر جهان با کاهش متوسط ​​تا شدید قیمت مواجه شدند.

اخبار اخیر حاکی از آن است که برخی از نیروهای روسی که در نزدیکی مرز اوکراین مستقر بودند، شروع به ترک و بازگشت به پایگاه خود کردند.

بیشترین کاهش در فلزات گرانبها مربوط به پالادیوم بود که بیش از 4 درصد کاهش را نشان داد. از آنجا که 40 درصد که پالادیوم تولیدی جهان را روسیه تامین می کند، افت شدید آن با کاهش تنش ها درباره روسیه عادی به نظر می رسد.

با این حال می توان گفت که همچنان مهم ترین عامل تاثیر گذار بر بازار افزایش تورم ایالات متحده است. در روز گذشته داده های مربوط به تورم تولید کنندگان منتشر شد که افزایش یک درصدی را نشان می داد.

این بدان معناست که همانطور که فدرال رزرو پیش از این اشاره کرد افزایش تورم ایالات متحده همچنان ادامه داشته و در حال حاضر کاهش نخواهد یافت که می تواند از قیمت طلا حمایت کند.

برای اینکه کاهش تورم اتفاق بیافتد، لازم است ابتدا ترازنامه فدرال رزرو کاهش پیدا کرده و نرخ بهره افزایش پیدا کند که فدرال رزرو برنامه هایی برای انجام آن تا پایان سال دارد.

علاوه بر این موضوع لازم است تا تنگنا های تامین و مشکلات مربوط به آن که ناشی از بیماری کووید 19 بوده حل شود. این موضوع مهم ترین عامل به وجود آمدن تورم بوده و تا زمانی که از بین نرود تورم همچنان بالا خواهد ماند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد