اونس طلا2303.92
مظنه14,876,000
18 گرم3,434,100
ارزش سکه33,515,628
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

هر چه زودتر این بیماری زنانه را درمان کنید تا نابارور نشوید

تنبلی تخمدان یکی از معروف ترین بیماری های زنانه است که معمولا افراد به درمان طولانی مدت آن توجهی نشان نمی دهند و دچار مشکلات جدی بعدی می شوند.

هرچه زودتر این بیماری زنانه را درمان کنید تا نابارور نشوید



تنبلی تخمدان یکی از معروف ترین بیماری های زنانه است که معمولا افراد به درمان طولانی مدت آن توجهی نشان نمی دهند و دچار مشکلات جدی بعدی می شوند.

تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی کیستیک به طور معمول در سنین باروری زنان رخ می دهد و مربوط به ایجاد اختلال در غدد درون ریز است. در واقع کیست های پر از مایع کوچکی بر روی تخمدان های فرد مبتلا ایجاد می شوند.

تنبلی تخمدان فرد را در بلند مدت دچار مشکلات و عوارض جدی ای می کند. از جمله عوارض جدی عدم درمان تنبلی تخمدان ناباروری، رویش موهای زائد، اختلالات هورمونی، ریزش، پوست چرب و نامنظم شدن قاعدگی است.

تنبلی تخمدان

در ادامه راهکارهای تغذیه ای و خانگی را برای درمان تنبلی تخمدان به شما معرفی خواهیم کرد که پس از مراجعه به پزشک و مصرف دارو های تجویزی به شما کمک خواهند کرد.

1. صبحانه: اگر بزرگترین وعده غذایی را صبحانه و کوچکترین وعده غذایی را هم شام در نظر بگیریم باعث می شود بین هورمون ها تعادل ایجاد شود و همین امر به بهبود تنبلی تخمدان کمک می کند.

۲. کاهش کربوهیدرات: با خوردن کربوهیدرات هایی مانند نان بدون سبوس، کیک و شیرینی سطح انسولین بدن افزایش پیدا می کند و اگر به تنبلی تخمدان دچار هستید باید سرعت انسولین را پایین نگه دارید.

۳. چربی های سالم: مصرف چربی های سالم مانند آجیل، روغن زیتون، روغن ماهی و آووکادو به متعادل کردن هورمون های بدن کمک می کند.

آجیل

۴. پروتئین کم چرب: در صورت وجود تنبلی تخمدان سطح تسترون بدن بالا می رود که همین امر باعث عوارض دیگری می شود که با اضافه کردن پروتئین بیشتر به برنامه غذایی سطح هورمون کنترل می شود.

۵. ورزش: یکی از بهترین کارها برای درمان تنبلی تخمدان ورزش کردن و کاهش وزن است که می تواند به روند درمان این عارضه کمک بسیاری کند.

۶. غذای ارگانیک
در صورت مصرف مواد غذایی طبیعی غدد درون‌ریز بهتر قند خون شما را تنظیم می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد