اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر از دسته افرادی هستید که خیار نمی خورید سریع تر این عادت بد را کنار بگذارید

خیار یکی از سالم ترین صیفی جات به شمار می رود که خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. خیار را می توان به همراه بسیاری از سالاد ها مصرف کرد یا به عنوان عصرانه می توانید ان را خالی بخورید.

به گزارش سایت طلا، خیار یکی از صیفی جات فوق العاده سالم بوده که فواید بسیاری برای بدن دارد. ما در ادامه قصد داریم چهار مورد خواص این صیفی سبز رنگ را برای شما بازگو کنیم. همچنین در انتهای خبر یک عارضه جانبی این محصول را نیز اشاره خواهیم کرد که بهتر است درباره آن احتیاط کنید.

۱. پیشگیری و مقابله با دیابت: خیار به دلیل داشتن شاخص گلیسمی پایین، پس از خورده شدن قند خون را افزایش نمی دهد. خوردن غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین می تواند به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند که به نوبه خود به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

۲. تامین آب بدن: بیش از ۹۵ درصد از خیار را آب تشکیل داده است از این رو می تواند آب بدن را تامین کرده و برای مدت طولانی تری آن را حفظ کند. این قابلیت خیار به خصوص در فصل تابستان مفید است چرا که بدن انسان به شکل دائم آب از دست می دهد.

خیار

۳. کاهش وزن: خیار به دلیل فیبر بالا و کالری پایینی که دارد یک غذای فوق العاده مفید برای کاهش وزن به شمار می رود. همچنین فیبر بالای خیار می تواند به افزایش احساس سیری کمک کرده و باعث کاهش وزن شما شود.

۴. از بین بردن یبوست: میزان بالای فیبر و آب موجود در خیار به راحتی می تواند باعث از بین رفتن یبوست شود. محققان پیشنهاد می کنند که برای جلوگیری از یبوست بهتر است خیار را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

در کنار موارد گفته شده، خیار می تواند باعث ایجاد گاز شود. این موضوع به خصوص برای افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند حائز اهمیت می باشد و لازم است احتیاط لازم را در مصرف خیار به عمل آورند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد