اونس طلا2379.96
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

چگونه میوه ها و سبزیجات را خوب بشوییم؟

خوردن انواع میوه ها و سبزیجات تازه، کلید حفظ یک رژیم غذایی است. با این حال با افزایش نگرانی در مورد استفاده از آفت‌کش‌ها در محصولات، ایمنی مواد غذایی را به یک موضوع مهم در سال‌های اخیر تبدیل کرده است

چگونه میوه ها و سبزیجات را خوب بشوییم؟

خوردن انواع میوه ها و سبزیجات تازه، کلید حفظ یک رژیم غذایی است. با این حال با افزایش نگرانی در مورد استفاده از آفت‌کش‌ها در محصولات، ایمنی مواد غذایی را به یک موضوع مهم در سال‌های اخیر تبدیل کرده است. شستن میوه ها و سبزیجات یکی از بهترین راه ها برای محافظت از خود و خانواده در برابر بیماری ها و آلودگی های شیمیایی است. اما مانند همیشه در اینجا راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها میوه‌ها و سبزیجات خود را قبل از پختن به خوبی بشویید و نگهداری کنید!

1.میوه ها و سبزیجات را باید برای شستن آماده کنید

میوه ها و سبزیجات را از هر بسته بندی خارج کنید. روش آبکشی معمولی برای همه میوه ها و سبزیجات لازم است. با این حال، برخی از انواع سبزیجات مانند بروکلی، برگ کاهو یا اسفناج، اغلب نیاز به توجه و تمیز کردن بیشتری دارند. برای میوه‌ها و سبزیجاتی که پوست دارند، سازمان جهانی غذا و دارو توصیه می‌کند که قبل از پوست کندن آن‌ها را بشویید. برچسب های چسبیده به محصول را بردارید. خوردن برچسب به احتمال زیاد به شما آسیبی نمی رساند. با این حال، این توصیه نمی کنیم و بهتر است آنها را قبل از شستشو بردارید تا قسمت زیر برچسب هم شسته شود.

2.دست هایتان را بشویید

قبل از دست زدن به هر چیزی، از آب گرم و صابون استفاده کنید تا مطمئن شوید که دستانتان تمیزهستند، حداقل 20 ثانیه بشویید.

3.قسمت های خراب شده و زده را جدا کنید

قسمت های ضربه خورده و و بریدگی ها می توانند به عوامل بیماری زا اجازه ورود به میوه یا سبزیجات را بدهند. پس بهتر است آن ها جدا کنید و دور بیندازید!

4.میز، تخته برش و محیط آشپزخانه را تمیز نگه دارید

سعی کنید پس از تهیه هر ماده غذایی، سطوح و ظروف آشپزخانه را با آب گرم و صابون بشویید. تمیز نگه داشتن آشپزخانه به خصوص اگر میوه ها و سبزیجات را بدون شستن پوست گرفته اید بسیار مهم است، باکتری‌های بیرون سبزیجات خام می‌توانند هنگام برش یا پوست‌گیری منتقل شوند.

5.محصولات را با آب سرد بشویید

شما باید مطمئن شوید که آبی که با آن میخواهید میوه ها و سبزیجات را بشویید قابل شرب است. البته می توانید از آب گرم استفاده کنید، اما اگر می خواهید میوه ها و سبزیجات را بعد از شستن بپزید، بهتر است از آن استفاده کنید.

یک آبکش را در سینک قرار دهید تا فرآیند آبکشی محصول سریعتر انجام شود. آبکش مخصوصاً برای تمیز کردن میوه ها و سبزیجات شل مانند لوبیا یا نخود تازه لازم است.

6. با آن ها به آرامی رفتار کنید

برخی از میوه ها و سبزیجات به راحتی له می شوند و نباید زیاد شسته شوند. آن ها را در آبکش بریزید و به آرامی با دست رویشان آب بپاشید تا شسته شوند. قارچ ها باید متفاوت از سایر سبزیجات تمیز کنید. اگر آنها را بیش از حد آبکشی کنید یا در آب خیس کنید،خراب می شوند پس این کار را به آرامی و فقط با یک پاشیدن ساده آب انجام دهید و بلافاصله و به آرامی با دستمال کاغذی خشک کنید. بهترین راه برای تمیز کردن قارچ ها این است که آنها را با یک پارچه تمیز و مرطوب یا دستمال کاغذی پاک کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد