اونس طلا2338.58
مظنه14,656,000
18 گرم3,383,300
ارزش سکه33,019,968
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,500,000
نیم23,500,000
ربع14,500,000

چگونه لکه عطر را پاک کنیم؟

از آنجایی که الکل پایه بویایی تمام عطرهاست، معمولاً اگر مستقیماً روی لباستان اسپری کنید، به صورت لکه های چرب دیده می شوند به همین دلیل، همیشه بهتر است قبل از لباس پوشیدن از عطر یا ادکلن استفاده کنید

چگونه لکه عطر را پاک کنیم؟

از آنجایی که الکل پایه بویایی تمام عطرهاست، معمولاً اگر مستقیماً روی لباستان اسپری کنید، به صورت لکه های چرب دیده می شوند به همین دلیل، همیشه بهتر است قبل از لباس پوشیدن از عطر یا ادکلن استفاده کنید. با این حال، اگر یکی از پیراهن های مورد علاقه شما لکه دار شده، ناراحت نباشید!

در این مقاله قصد داریم به شما چند نکته را بگوییم که با استفاده از آنها می توانید لکه های عطر را پاک و لباس خود را مثل روز اول کنید.

1. پاک کردن لکه به کمک آب

اگر می خواهید لکه عطر را از پنبه، کتان، پلی استر و یا پشم پاک کنید، ابتدا با یک اسفنج یا پارچه مرطوب روی لکه ضربه بزنید. مطمئن شوید که لکه را به تندی پاک نمی کنید، شروع کنید به آرامی با حرکات نوازش وار، از مرکز لکه پاک کردن. مالش دادن لکه مخصوصاً برای لکه های تازه کار می کند، زیرا مرطوب کردن لکه از پخش شدن و چسبیدن آن به پارچه جلوگیری می کند. اگر لکه تازه است، ضربه زدن با پارچه مرطوب به لکه ممکن است برای از بین بردن آن کافی باشد.

2. پاک کردن لکه با استفاده از گلیسیرین

چنانچه لکه عطر تازه نیست و با کمک آب رفع نمی‌شود، این روش راهگشا خواهد بود. کافی است یک واحد گلیسیرین را با یک واحد مایع ظرف‌شویی یا مواد شوینده صابونی مخلوط کنید و ۸ واحد آب به آن اضافه نمایید. زیر و روی لکه را با حوله کاغذی بپوشانید و محلول موردنظر را مخلوط کرده و با کمک آب‌پاش دقیقا روی لکه مورد نظر، اسپری کنید و۱۰ دقیقه صبر کنید و حوله کاغذی را چک کنید. اگر لکه‌های چرب عطر به حوله کاغذی منتقل شده است، شما موفق شده‌اید. مجدد یک ورق دیگر از حوله کاغذی را روی باقی مانده لکه، قرار داده و این مراحل را تا پاک کردن لکه عطر از روی لباس ادامه دهید. در نهایت لباس خود را بشویید تا مواد شوینده و گلیسیرین از روی لباس رفع شوند.

3. پاک کردن لکه با الکل

چنانچه با استفاده دو روش قبل، لکه عطر از روی لباس شما پاک نشد، می توانید این روش را امتحان کنید، پنبه‌ای را به الکل آغشته کنید و آن را روی محل لکه قرار دهید و یک حوله کاغذی را به یک قاشق غذاخوری الکل آغشته نمایید و روی لکه قرار دهید و ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس کاغذ حوله یا پنبه را چک کنید اگر چربی و لکه عطر به آن‌ها منتقل شده باشد، این مراحل را تا پاک شدن کامل لکه عطر از روی لباس ادامه دهید و در نهایت لباس خود را بشویید تا اثر الکل به طور کامل از بین برود.

4. از بین بردن لکه با استفاده از محلول آب و جوش شیرین

یکی دیگر از راه های پاک کردن لکه عطر، آب و جوش شیرین است. لکه‌های مقاوم‌تر را می‌توانید با کمک جوش شیرین از بین ببرید. کافی است یک واحد جوش شیرین را با یک واحد آب مخلوط کنید و لکه عطر روی لباس را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل محلول قرار دهید، سپس لباس را شسته و خشک کنید.

5. رفع لکه به کمک آرد ذرت

برای پاک کردن لکه عطر از روی لباس‌های چرمی و جیر، کافی است کمی آرد ذرت را روی لکه بپاشید و روی لکه را با آرد بپوشانید. سپس نیم ساعت زمان بدهید تا لکه عطر از روی لباس به دانه‌های آرد ذرت منتقل شود. روغن موجود در آرد ذرت، قدرت جذب لکه عطر را از روی لباس‌های چرم و جیر دارد.

6. استفاده از سرکه

اگر روش‌های قبل برای حذف لکه عطر از روی لباس موفق عمل نکردند، از سرکه کمک بگیرید، یک واحد از سرکه سفید را با یک واحد آب مخلوط نمایید و محلول مورد نظر را با کمک اسفنج یا پارچه به محل لکه بمالید. سپس به آرامی با کمک حرکات ضربه‌ای دست، از داخل لکه به سمت بیرون حرکت کنید. این حرکت را چندین بار تکرار نمایید تا از پاک شدن کامل لکه عطر از روی لباس، پارچه یا ملحفه اطمینان حاصل کنید.

7. از بین بردن لکه با استفاده از لیمو

شما با کمک آبلیمو نیز می‌توانید به پاک شدن لکه عطر کمک کنید زیرا آبلیمو دارای اسید سیتریک و سطح pH است و به این موضوع کمک شایانی می‌کند. برای پاک کردن لکه عطر از روی لباس می‌توانید، آب لیمو را روی سطح لکه بریزید و آن را حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زیر نور خورشید قرار دهید. حتما متوجه تغییرات آن می‌شوی. حال می‌توانید لباس خود را با آب سرد بشویید. اگر اتفاقی برای لکه نیفتاد بعد کمی نمک روی محلول ریخته و بشویید.

خیلی وقت‌ها لباسی را دوست داریم که دچار لکه‌ ای از جانب عطرمان شده است. برای این منظور باید تدابیری بیندیشیم و کاری کنیم که دوباره بتوانیم از آن لباس استفاده کنیم روش‌هایی که امروز در این مقاله به آن اشاره کردیم همگی تست شده‌اند. پس شما هم آن را تست کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد