اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار طلا در چند قدمی وحشت، آیا قیمت طلا باز هم افزایش خواهد یافت؟

قیمت طلا در روز جمعه به شکل قابل توجهی افزایش یافت و توانست به بالاترین قیمت هفته های اخیر برسد. حال ایا این روند صعودی در بازار طلا طی این هفته نیز ادامه خواهد یافت و طلا سطوح جدیدی را فتح خواهد کرد؟

به گزارش سایت طلا، مهم ترین عواملی که باعث شد تا فلز زرد به بالاترین قیمت چند هفته اخیر خود برسد را می توان افزایش دوباره تورم ایالات متحده و به حداکثر رسیدن تنش های ژئوپلیتیک میام روسیه و اوکراین دانست.

روز جمعه خبری مبنی بر حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین منتشر شد که باعث شد تا بازار در چند قدمی وحشت قرار گرفته و قیمت طلا به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند و بالاتر از چند هفته اخیر قرار بگیرد.

با این حال روسیه تا کنون هرگونه امکان حمله به کشور اوکراین را رد نموده است. رئیس جمهور اوکراین نیز احتمال وقوع جنگ را چندان قوی ندیده و از غرب خواست تا هرگونه هراس افکنی را کنار بگذارد.

قیمت طلا با توجه به این اخبر در روز جمعه تا بالای ۱۸۶۰ دلار رشد کرده و در نهایت توانست هفته را در عدد ۱۸۵۹ دلار به پایان برساند که رشد روزانه ۳۳ دلاری را نشان می داد.

همراه با افزایش قیمت طلا در روز جمعه، قیمت نفت خام نیز افزایش شدیدی را تجربه کرده است. از طرف دیگر شاخص های بازار سهام به دلیل احساس ریسک گریزی موجود در بازار به شکل معناداری کاهش یافته است.

حال باید دید که در این هفته تنش ها میان روسیه و اوکراین در چه مرحله ای قرار می‌گیرد. همچنین باید دید که واکنش فدرال رزرو به افزایش شدید تورم ایالات متحده چه خواهد بود و چه سیاستی را در پی خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد