اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

به کودک خجالتی خود ایراد نگیرید !

آیا شما نیز کودکی خجالتی دارید؟ نیازی به ترس نیست!

کاملا طبیعی است

آیا متوجه شده اید که کودک شما در بازی با همسن و سالهای خود، کمی اکراه دارد؟ آیا نگران این موضوع هستید؟ نیازی نیست که بترسید، شما باید بدانید خجالتی بودن غیرعادی نیست و فقط این کودکان، دیر گرم می شوند و از افراد و تجربیات جدید دوری می کنند که کاملا طبیعی است. اما، مواردی وجود دارد که می توانید برای کمک به کودک نوپای خجالتی خود انجام دهید.

کودک شما هیچ مشکلی ندارد!

بسیاری اوقات، برون گراها به دلیل زود ارتباط برقرار کردن با دیگران، مورد ستایش قرار می گیرند، اما این بدان معنا نیست که درونگراها چیزی برای ارائه ندارند! در واقع، هیچ مدل ترجیحی وجود ندارد! بسیاری از بچه های خجالتی در آینده به افرادی تبدیل می شوند که قبل از صحبت کردن فکر می کنند و قبل از ورود به بحث، موقعیت ها را مشاهده می کنند که اینها ویژگی های فوق العاده ای هستند که باید پرورش داده شوند، نه اینکه از بین بروند.

شما باید مدتی صبر کنید

کودکان خجالتی به زمان نیاز دارند تا با محیط جدید اخت شوند؛ آنها همچنین تمایل دارند با آنها عادی برخورد شود و با اسباب بازی های مشابه بازی کنند. وقتی کودک خجالتی خود را با تجربیات و افراد جدید آشنا می کنید، مهم است که کمی وقت بگذارید تا به شرایط جدید عادت کنند.

برنامه ریزی برای مواردی مانند بازدید از مدرسه یا ملاقات زودهنگام با معلمان می تواند برای آنها بسیار بزرگ باشد، پس فرزند خود را برای این تجربیات جدید آماده کنید.

آنها به ثبات نیاز دارند

کودکان خردسال خجالتی اغلب به ثبات در زندگی خود احتیاج دارند، بطور مثال به روزمرگی علاقه نشان می دهند یا یک کفش را همیشه به پا می کنند؛ بنابراین گاهی اوقات روبرو شدن با چیزهای جدید، منجر به استرس و گریه در آنها می شود، اما این بدان معنا نیست که این کودکان هرگز امتحان چیزهای جدید را یاد نمی گیرند. فقط بدانید که ممکن است فوری نباشد و صبر شما در اینجا مهم است.

محافظت از این کودکان

گاهی ممکن است احساس کنید که نیاز است تا از کودک خجالتی خود در برابر تجربیات و افراد جدید محافظت کنید؛ اگرچه نیت شما خوب است، اما ممکن است بیشتر از کمک کردن، به آنها آسیب برسانید؛ پس در عوض، باید فرزند خود را تشویق کنید تا چیزهای جدید را امتحان کند حتی اگر عصبانی شوند، صبور و ملایم بمانید و به تشویق آنها ادامه دهید.

از برچسب زدن خودداری کنید

مهم است که به خاطر داشته باشید که برچسب هایی مانند "خجالتی" گاهی اوقات می تواند برای کودکان آسیب زا باشد، بنابراین سعی کنید از به کار بردن این اصطلاحات، به ویژه به شکل تحقیرآمیز، جدا خودداری کنید. گفتن عباراتی مانند "خجالت نکش" و "ای کاش پیش دیگران اینقدر ساکت نبودی" ممکن است آنها را بیشتر در لاک خود فرو ببرد و بر رشد احساسی آنها تأثیر بگذارد؛ پس اطمینان حاصل کنید که برای کودک آرام و گرم شما مشکلی پیش نمی آید و همیشه از او حمایت می کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد