اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

به این دلایل باید همیشه موز در خانه داشته باشید

موز یکی از پرطرفدار ترین میوه ها در سراسر جهان به شمار می رود. این میوه زرد رنگ سرشار از خواص مختلف بوده که می تواند سلامتی شما را به شکل قابل توجهی ارتقا دهد.

به گزارش سایت طلا، موز را می توان به شکل های مختلفی مصرف کرد. شما می توانید موز را به عنوان عصرانه در کنار کره بادام زمینی مصرف کنید یا می توانید از آن در غذا های مختلف بهره گیرید. در هر شکلی موز می توان خواص زیادی را برای سلامتی شما به ارمغان آورد.

1. موز سرشار از پتاسیم است. تنها یک موز کوچک می تواند حدودا 10 درصد از پتاسیم مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند. علاوه بر موز برخی از محصولات دیگر مانند سیب زمینی شیرین، اسفناج و عدس نیز سرشار از پتاسیم هستند.

2. الکترولیت بدن شما تامین می شود. موز سرشار از دو ماده معدنی پتاسیم و منیزیم می باشد که به عنوان مواد معدنی ضروری تشکیل دهنده الکترولیت ها نیز شناخته می شوند.

الکترولیت ها آب و انرژی ما را به جای جریان خون به عضلات منتقل می کنند. این بدان معناست که عضلات شما سوخت مورد نیاز خود را برای ریکاوری پس از ورزش دریافت می کنند.

موز

3. باعث تامین آب بدن می شود. موز به دلیل دارا بودن الکترولیت از نظر آبرسانی عالی است. در واقع، ترکیب الکترولیت ها با مصرف آب نشان داده است که آبرسانی بیشتری نسبت به آب به تنهایی دارد.

4. فشار خون را متعادل می سازد. محتوای پتاسیم موز و بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر، سدیم را در بدن متعادل می کند و مستقیما بر فشار خون تأثیر می گذارد.

از آنجایی که سدیم و پتاسیم در بدن با هم کار می کنند، افزودن موز به یک رژیم غذایی با سدیم بالا می تواند تأثیر مثبتی بر فشار خون داشته باشد.

5. احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند. موز به دلیل فیبر بالایی که درون خود جای داده است برای مدت طولاانی شما را سیر نگه می دارد که در نتیجه می تواند به کاهش وزن کمک کند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد