اونس طلا2297.36
مظنه15,006,000
18 گرم3,464,100
ارزش سکه33,808,518
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000
گزارش آگهی

سرور اختصاصی چیست؛ انواع آن براساس عملکرد

ایا می‌دانید سرور اختصاصی چیست. سرور اختصاصی نوعی میزبانی وب است که در آن کاربر به کل منابع سرور دسترسی انحصاری دارد.

آیا می‌دانید سرور اختصاصی چیست. سرور اختصاصی نوعی میزبانی وب است که در آن کاربر به کل منابع سرور دسترسی انحصاری دارد. برای آن که بدانید سرور اختصاصی چیست می‌توان گفت، هنگامی‌که در حال راه‌اندازی یک وب سایت، وبلاگ یا برنامه جدید هستید، یکی از اولین تصمیماتی که باید بگیرید این است که چگونه سایت خود را میزبانی کنید. چندین روش مختلف وجود دارد که می‌توانید برای میزبانی سایت خود انتخاب کنید، دو نوع از سرورهای رایج مورد استفاده، سرورهای اشتراکی و سرورهای اختصاصی هستند. یک سرور اشتراکی، همانطور که از نامش پیداست، با سایر مشتریان وب به اشتراک گذاشته می‌شود. اما در یک سرور اختصاصی، سایت شما تنها سایتی است که روی سرور میزبانی می‌شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت سرور اختصاصی (dedicated server) چیست و با انواع آن براساس کارایی و قدرت، آشنا خواهیم شد.

تعریف سرور اختصاصی

سرور اختصاصی به این معنی است که وب سایت شما سرور مخصوص به خود را دارد. قدرت و انعطاف پذیری فوق العاده ای را ارائه می‌دهد، اما معمولاً قیمت بالایی دارد.

به عنوان مثال، اکثر وب سایت‌ها با یک برنامه میزبانی اشتراکی شروع به کار می‌کنند اما به زودی توسعه می‌یابند و از محدودیت‌های آن برنامه اشتراکی فراتر می‌روند. گزینه‌های شما در اینجا می‌تواند شامل ارتقاء به یک سرور مجازی (VPS) یا یک سرور اختصاصی باشد. این انتخاب به شما بستگی دارد که گزینه‌های مختلف را بسنجید.

سرور اختصاصی نوعی سرور از راه دور است که به طور کامل به یک فرد، سازمان یا برنامه اختصاص داده شده است. به این ترتیب، مهم است که قبل از خرید سرور، تحقیق خود را انجام دهید.

یک سرور اختصاصی عملکردی مانند یک سرور داخلی را ارائه می‌دهد، اما تحت مالکیت، اداره و مدیریت شرکت ارائه دهنده آن است. کاربر/مشتری از راه دور و از طریق اینترنت به سرور اختصاصی متصل می‌شود تا مجموعه ای از خدمات مبتنی بر سرور را انجام دهد.

انواع آن براساس قدرت و کارایی

۱.سرور اختصاصی ارزان (Cheap Dedicated Servers)

سرورهای اختصاصی برای دنیای میزبانی جدید نیستند و برای مدت طولانی وجود داشته اند. هنگامی‌که میزبانی برای اولین بار معرفی شد، بسیاری از مردم بین میزبانی وب اشتراکی و سرورهای اختصاصی انتخاب می‌کردند. سرورهای خصوصی مجازی کمی‌بعد معرفی شدند. صاحبان وب‌سایت‌هایی که در ابتدا میزبانی مشترک را انتخاب کردند، ترافیک را به سطوح بالایی رساندند که این شکل از میزبانی دیگر نمی‌توانست برای سایت‌هایشان کار کند. بنابراین، آنها به دنبال سرورهای اختصاصی ارزانی بودند که بتوانند بسیاری از مشکلات عملکردی را که از سرویس‌های میزبانی مشترک با آن مواجه بودند، حذف کنند.

۲.سرور اختصاصی استاندارد (Standard Dedicated Server)

اگر احساس می‌کنید که مشخصات یک سرور اختصاصی ارزان برای کسب و کار شما مناسب نیست، میتوانید یک سرور اختصاصی استاندارد را در نظر بگیرید. این سزوز عملکرد بهتر و ساخت با کیفیت بالاتر را در مقایسه با نوع قبلی سرور اختصاصی ارائه می‌دهد. همچنین برای مشاغل متوسط ایده آل است. برخی از استارت‌آپ‌ها نیز این نوع سرور اختصاصی را انتخاب می‌کنند زیرا به منابع اختصاصی هنگام راه‌اندازی وب‌سایت‌های خود نیاز دارند.

سرورهای اختصاصی استاندارد در شرکت‌های ابری مختلف و همچنین مرکز داده‌های کلاس تجاری در دسترس هستند. این نوع سرور اختصاصی گرانتر از سرورهای اختصاصی ارزان است. با این حال، مشخصات بهتری مانند 64 گیگابایت رم DDR4 و‌هارد 1 ترابایتی دارد. شما می‌توانید یک سرور اختصاصی استاندارد را به راحتی بر اساس نیاز خود پیکربندی کنید.

۳.سرور اختصاصی سازمانی (Enterprise Dedicated Server)

چه کسب‌وکار کوچک یا متوسط داشته باشید، می‌توانید این نوع سرور اختصاصی را در نظر بگیرید. همچنین این سرور برای شرکت‌های بزرگ جهانی نیز مناسب است. این سرور اختصاصی یک کلاس تجاری است که سخت افزاری مشابه با بخش فناوری اطلاعات دارد. سرور اختصاصی سازمانی از انواع فوق پیشرفته تر است زیرا برای حداکثر کارایی و قابلیت اطمینان طراحی شده است.

اگر این نوع سرور اختصاصی را برای وب سایت خود انتخاب کنید، می‌توانید از سطح بالایی از سفارشی سازی لذت ببرید. این کار می‌تواند به شما در شخصی سازی منابعی مانند RAM، CPU، HDD/SDD و RAID کمک کند. اگر یک ارائه دهنده میزبانی خوب برای سرور اختصاصی سازمانی دریافت کنید، ممکن است به گزینه‌هایی مانند DIA، اتصال مستقیم ابری و آدرس‌های IP دسترسی داشته باشید.

۴. سرور اختصاصی با عملکرد بالا High-Performance Dedicated Servers))

به جای خرید سخت افزار پرهزینه برای محاسبات با کارایی بالا، باید اجاره و اجرای این نوع سرور اختصاصی را در نظر بگیرید. این نوع سرور برای تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و محاسبات علمی‌ایده آل است. چنین سرور اختصاصی برای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی طراحی شده است.

این نوع سرورها شامل سخت افزار GPU از سازندگانی مانند AMD و NVIDIA است. از آنجایی که این پیشرفته ترین نوع سرور اختصاصی است، باید انتظار مشخصات عالی در آن را داشته باشید. برخی از آنها شامل فضای ابری 10 گیگابایتی، 960 گیگابایتی SSD و رم 64 گیگابایتی است.

سرور اختصاصی برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

همانطور که اشاره کردیم‌هاست اختصاصی یکی از قدرتمندترین برنامه‌های سرور موجود در کنار‌هاست ابری است. با این حال، ممکن است بپرسید که آیا به آن نیاز دارید یا خیر. بیایید چهار دلیل برای تهیه سرور اختصاصی را بررسی کنیم.

وب‌سایت شما به طور روز افزون در حال رشد است و باید بتواند افزایش ترافیک و منابع مورد نیاز خود را مدیریت کند. اگر پیش بینی می‌کنید که وب سایت شما به سرعت رشد می‌کند، ممکن است ایده خوبی باشد که اکنون یک سرور اختصاصی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر سایت شما هنوز از‌هاست اشتراکی استفاده می‌کند در حالی که ترافیک شما افزایش می‌یابد، عملکرد آن می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

امنیت یک فاکتور مهم برای وب سایت شما است. امنیت برای هر وب سایت مهم است، به ویژه برای کسانی که اطلاعات حساس را مدیریت می‌کنند. این اطلاعات می‌تواند شامل ایمیل‌های محرمانه، شماره کارت اعتباری یا اطلاعات حساس مشتری باشد. محافظت از این اطلاعات و وب سایت خود در برابر ویروس‌ها، هک‌ها و سایر خطرات بسیار مهم است.

میخواهید زمان بارگذاری صفحه شما بهینه باشد. زمان بارگذاری صفحه شما می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی تمام جنبه‌های وب سایت شما داشته باشد. صفحات کند می‌توانند به معیارهای تعامل پایین و نرخ پرش بالا منجر شوند. یک سرور اختصاصی می‌تواند به شما کمک کند تا این جنبه از وب سایت خود را تا حد امکان بهینه کنید.

کلام آخر

اگر وب سایت شما روز به زو در حال رشد می‌باشد و امکان دارد با افزایش ترافیک همراه شود، ممکن است زمان آن رسیده باشد که وب سایت خود را به یک سرور اختصاصی منتقل کنید. سرور اختصاصی سروری است که تنها و تنها سایت شما را میزبانی می‌کند و نه تنها می‌تواند عملکرد سایت شما را بهبود بخشد، بلکه زمان بارگذاری صفحه شما را نیز افزایش می‌دهد و به شما در بهینه سازی امنیت کمک می‌کند.

برای جمع بندی، در اینجا دلایلی وجود دارد که ممکن است به یک سرور اختصاصی نیاز داشته باشید:

وب سایت شما در حال رشد است و باید بتواند افزایش ترافیک را مدیریت کند.

امنیت یک نگرانی برای وب سایت شما است.

شما دوست دارید زمان بارگذاری صفحه شما تا حد امکان بهینه باشد.

شما می‌خواهید بر هر جنبه‌ای از سرور خود کنترل داشته باشید.

اگر در مورد سرورهای اختصاصی سوالی دارید می‌توانید با کارشناسان مجرب وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد