اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فهم صحیح شرایط ، نیاز امروز در مذاکرات رفع تحریم‌هاست

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی فهم صحیح شرایط را از جمله شرایطی که آمریکا به شکست فاحش سیاست‌هایش اعتراف می‌کند، از نیازمندی‌های امروز در مذاکرات رفع تحریم‌ها دانست.

به گزارش سایت طلا،سعید جلیلی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز‌های دهه فجر انقلاب در حسینیه جماران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در پاسخ به سوالی درباره ویژگی‌ها و مطالبات لازم در مذاکرات رفع تحریم گفت: مهمترین بحث، فهم صحیح از شرایطی است که امروز در آن هستیم؛ شرایطی که آمریکا به صراحت به شکست فاحش خودش در راهبرد فشار حداکثری اعتراف می‌کند.

وی تاکید کرد: این امر بسیار مهمی است که ما باید بدانیم اگر امروز در صحنه جهانی تعاملاتی داریم و مذاکراتی با سایر اعضای برجام به غیر از آمریکا صورت می‌گیرد، در فضایی است که آمریکا به شکست فاحش خودش معترف است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در این فضا بسیاری از کشور‌ها که بعضا شاید با آمریکا همراهی داشتند، امروز چالش‌های جدی با آمریکا دارند، گفت: این کشور‌ها امروز بیان می‌کنند که از لغو تحریم‌ها حمایت می‌کنیم و قبول داریم که این رفتار آمریکا غلط بوده است؛ این یک فرصت خوب برای ملت ایران است برای اینکه بتواند با قدرت از منافع و حقوق خودش دفاع کند.
جلیلی، در پاسخ به این سوال که در این مذاکرات مطالبه ما رفع همه تحریم‌ها یا بخشی از آن است؟ گفت: آن نگاهی که مقام معظم رهبری برای لغو تحریم‌ها دارند باید دنبال و در ابعاد مختلف محقق شود.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بین تیم مذاکره کننده و نهاد‌های مختلف کشور فضای مشورت خواهی وجود دارد یا خیر؟، اظهار داشت: بله؛ الان یکی از ویژگی‌های خوب این است که موضوعات به بحث گذاشته و مشورت می‌شود و ان شاءالله به بهترین شکل مباحث دنبال می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد