اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحقیقات جدید: نوشیدن آب معدنی می تواند باعث چاقی شما شود

تحقیقات جدید نشان داده است که علاوه بر غذایی که می خورید بسته بندی غذا نیز می تواند در افزایش وزن شما تاثیر گذار باشد از این رو حتی آب معدنی نیز می تواند چاق کننده باشد.

به گزارش سایت طلا، تحقیقات جدید نشان داده است که مواد موجود در بسته بندی مواد غذایی می تواند باعث چاقی شود. پیش تر مشخص شده بود که دو ماده شیمیایی موجود در محصولات پلاستیکی، بیسفنول ها و فتالات ها با تاثیر بر روی متابولیسم می تواند باعث چاقی شود.

حال محققان دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU) متوجه شده اند که این دو ماده تنها بخش کوچکی از مواد موجود در بسته بندی های پلاستیکی است که می تواند بر روی وزن انسان تاثیر گذار باشد.

محققان با جست و جو در ظروف معمول مانند ظرف ماست، اسفنج و غیره توانستند یازده ماده شیمیایی مختلف را پیدا کنند که می تواند متابولیسم را مختل کرده و در نتیجه باعث افزایش وزن شما شود.

دکتر مارتین واگنر می گوید: هر محصول پلاستیکی معمولی ممکن است ترکیبی از موادی داشته باشد که می تواند به اضافه وزن کمک کند یا منجر به چاقی شود. به خصوص که این مواد شیمیایی می توانند از ظروف وارد غذا شده و شما آن را مصرف کنید.

میزان این که بسته‌ بندی پلاستیکی چه مقدار ممکن است در افزایش وزن نقش داشته باشد ناشناخته است بنابراین به شکل دقیقی نمی توان گفت که لازم است تا چه میزان از این نوع بسته بندی ها خودداری کرد.

به گفته دکتر واگنر نمی توان به شکل کامل از این نوع بسته بندی ها دوری کرد اما آگاهی از مضرات آنها باعث می شود استفاده از آنها را به حداقل برسانید. بدین گونه شما نه تنها به سلامت خود توجه کرده اید، بلکه به سلامت طبیعت نیز کمک کرده اید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد