اونس طلا2337.71
مظنه14,521,000
18 گرم3,352,100
ارزش سکه32,715,813
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,700,000
ربع14,500,000

روند صعودی قیمت طلا تا کجا ادامه خواهد یافت؟ + تحلیل فنی

همراه با باز شدن بازار در روز گذشته قیمت طلا توانست به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته و به بالاترین سطح هفته اخیر خود برسد. حال ایا روند صعودی فلز زرد ادامه خواهد یافت؟

به گزارش سایت طلا، عوامل مختلفی در بازار وجود داشتند که باعث افزایش قیمت طلا و رسیدن ان به بالا ترین سطح هفتگی خود شدند. با این حال افزایش ارزش دلار و بازده ده ساله خزانه داری امریکا از صبح امروز باعث شد تا طلا اندکی از بالاترین سطح هفتگی خود کاهش یابد.

افزایش فشار های تورمی را می توان مهم ترین حامی قیمت طلا دانست. در کنار افزایش تورم، تشدید تنش ها میان روسیه و اوکراین و همچنین ایجاد دوباره تنش های تجاری میان ایالات متحده و چین نیز از قیمت طلا حمایت می کنند.

حال سرمایه گذاران در انتظار انتشار داده های تورم ایالات متحده هستند که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شوند. کارشناسان پیش بینی می کنند که این داده ها افزایش تورم را نشان دهند که می تواند به سود خریداران طلا باشد.

از منظر فنی، طلا در روند صعودی قرار گرفته و اولین مقاومت پیش روی ان نقطه ۱۸۲۵ دلاری است. در صورت صعود به بالاتر از این نقطه، محدوده ۱۸۲۸ تا ۱۸۳۲ دلاری روند صعودی را به چالش می کشد و عبور از ان می تواند خریداران را به ثبت رکورد های جدید امیدوار کند.

بالاترین مقاومت قیمت طلا در نقطه ۱۸۵۳ دلار قرار دارد که طی هفته های گذشته پس از برخورد با آن روند نزولی را تجربه کرده بود و حال بار دیگر قرار است به چالش کشیده شود.

از طرف دیگر اولیم سطح پشتیبانی قیمت طلا در نقطه ۱۸۰۶ دلار قرار دارد که میانگین حرکت قیمت طلا در ۲۰۰ روز اخیر است. افت بیشتر می تواند قیمت طلا را به حمایت بعدی خود در نقطه ۱۸۰۰ دلاری برساند که یک سطح روانشناختی به شمار می رود.

هرگونه سقوط بیشتر باعث رسیدن قیمت طلا به عدد ۱۷۸۰ دلار خواهد شد. در صورتی که طلا از ۱۷۸۰ دلار کاهش یابد ابتدا در نقطه ۱۷۵۳ دلار پشتیبانی خواهد شد و در شرایط ادامه روند نزولی حمایت ۱۷۲۱ دلاری در انتظار ان خواهد بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد