اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قیمت طلا به بالاترین سطح هفتگی خود

قیمت طلا که در هفته گذشته به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته بود، دیروز توانست بار دیگر روند صعودی خود را زنده کرده و به بالا ترین سطح هفتگی خود صعود کند.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن ۱۸۱۸ دلار می باشد که کاهش ۲ دلاری در روز را نشان می دهد. پس از افزایش قیمت طلا به بالا ترین سطح هفته اخیر، حال این فلز گرانبها در حال تثبیت قیمت خود می باشد.

مهم ترین عوامل افزایش قیمت طلا را می توان ظهور دوباره نگرانی های تجاری میان ایالات متحده و چین و البته افزایش تنش ها میان روسیه و اوکراین نام برد. علاوه بر این دو مورد، افزایش شدید تورم نیز سرمایه گذاران را به سمت خرید طلا سوق می دهد.

در روز های آینده این هفته قرار است داده های مربوط به هزینه مصرف کننده ایالات متحده منتشر شود که نرخ تورم را نشان می دهد. حال سرمایه گذاران نگران افزایش فشار قیمت ها در آستانه انتشار آمار تورم در ایالات متحده در روز پنجشنبه هستند.

در کنار عواملی که نام برده شد، افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در برخی کشور ها از جمله ژاپن و هنگ کنگ، از افزایش قیمت طلا حمایت می کند. بسیاری از این کشور ها محدودیت ها را تمدید کرده اند و قصد دارند برای کنترل همه گیری به آنها ادامه دهند.

در کنار افزایش قیمت طلا، بازده ده ساله خزانه داری نیز به شکل قابل توجهی افزایش یافته و در بالاترین سطح از میانه های سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است اما با این وجود طلا همچنان توان صعودی خود را حفظ کرده است.

باید توجه داشت که ارزش شاخص دلار آمریکا در پایین ترین سطح هفته اخیر خود قرار گرفته است و از افزایش قیمت طلا حمایت می کند. حال سرمایه گذاران در انتظار داده های تورم هستند تا ببینند فدرال رزرو چه واکنشی نشان خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد