اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا گربه مو های صاحب خود را لیس می زند ؟

در این مقاله به برخی از علت رفتارهای گربه های خانگی می پردازیم

لیسیدن گربه

آیا گربه‌تان موهای شما را مرتب لیس می زند؟ گربه‌ها معمولاً از زبان خود برای تمیز کردن موهای خود استفاده می‌کنند، بنابراین ممکن است با خود فکر کنید شاید موهای شما نیز تمیز نیست که آنها را لیس می زنند، اما دلیل واقعی آن بسیار جالب است.

ایجاد پیوند بهتر

گربه ها از سنین پایین یاد می گیرند که نه تنها موهای خود را، بلکه موهای سایر گربه ها را نیز بلیسند. این بدین دلیل است که مادران بچه های خود را در چند هفته اول زندگی تمیز می کنند؛ اما آنها این کار را فقط برای تمیز کردن بچه های خود انجام نمی دهند، این عمل همچنین نشان می دهد که گربه ها با شستن یکدیگر، پیوند قوی تری ایجاد می کنند و به یکدیگر کمک می کنند تا احساس امنیت کنند.

رایحه در موهای شما

اگر گربه شما دائماً موهای شما را می لیسد، این فقط می تواند نشانه این باشد که آنها با شما احساس خوب و امنیت دارند. اگرچه هیچ مطالعه علمی ای در این مورد انجام نشده است، اما به نظر محتمل می رسد و اما احتمال دیگر این است که گربه شما جذب عطرهای خاصی مانند بوی شامپو یا حتی عرق شما شده است.

توجه

اما اگر متوجه شدید که گربه شما این کار را فقط زمانی انجام می دهد که شما با تلفن صحبت می کنید، احتمالاً او فقط به دنبال کمی توجه است. آنها احتمالاً می دانند که شما بعد از این عمل آنها را نوازش می کنید یا در آغوش می کشید! گربه های باهوش!

رفیق دستشویی

این اولین و آخرین باری نیست که گربه تان را در حالی که به سمت دستشویی می روید از گوشه چشم خود می بینید. چرا گربه شما اینقدر علاقه دارد که شما را تا آنجا دنبال کند؟ آنلین برو، متخصص گربه و درمانگر رفتاری می گوید که هیچ توضیح علمی واقعی برای این پدیده وجود ندارد، اما چند دلیل وجود دارد که چرا گربه شما اصرار دارد که هنگام رفتن به دستشویی با شما همراهی کند.

توجه

یکی از دلایل می تواند این باشد که گربه شما فقط توجه می خواهد. «از آنجایی که در دستشویی به جز نگاه کردن به تلفن، کار دیگری برای انجام دادن وجود ندارد، گربه شما به خوبی از این واقعیت آگاه است که شانس بیشتری در آنجا برای جلب توجه شما دارد. بنابراین، منطقی است که آنها بخواهند با شما بیایند،" اما این تنها دلیل نیست.

غیر قابل پیش بینی

گربه ها سرنخی از کارهایی که مردم در خانه انجام می دهند ،ندارند؛ گاهی اوقات در حال آشپزی هستند و سپس شروع به شستن ظرفها می کنند و دائماً در حال حرکت هستند و این می تواند برای دوست پشمالوی شما گیج کننده باشد؛ اما اگر به سمت دستشویی می روید، گربه شما این رفتار را می داند و قابل پیش بینی بودن آن باعث می شود که بخواهد در اطراف شما باشد.

استشمام بو

همه ما می دانیم که مطمئناً دستشویی ها بعد از انجام کار، بوی گل رز نمی دهند! اما گربه ها عطرها را دوست دارند و مهم نیست که چه هستند... برای گربه ها، دستشویی یک مکان با رایحه است که به همین دلیل آنها شما را دنبال می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد