اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر بعد از قفل کردن در خانه آن را هزاربار چک می کنید این خبر را بخوانید

این مسئله که به آن وسواس گفته می شود می تواند در صورت شدت داشتن موجب بیماری و یک اختلال روانی شود.

به گزارش سایت طلا، وسواس فکری داشتن فکری مزاحم است که آزار می دهد و ایجاد ترس و ناراحتی می کند. این افکار امکان دارد در این مورد باشد که امکان دارد حادثه ی بدی برای شما یا نزدیکان شما پیش آید یا شما خودتان به کسی صدمه بزنید. این نوع افکار معمولاً چنين آغاز می شود: فکر کن که اگر…

وسواس- ذهن شما غرق در یک فکر، ترس و یا نگرانی وسواسی می‌شود، مانند اینکه دستتان نجس شده است.

نگرانی- وسواس مرحله قبل باعث برانگیختن احساس اضطراب و پریشانی می‌شود.

اجبار- شما از الگویی اجباری برای کاهش اضطراب و پریشانی خود استفاده می‌کنید، مانند شستن و آب کشیدن چندباره دستها.

آسودگی موقتی- رفتار اجباری باعث تسکین و فراقتی موقت از اضطراب شده، اما وسواس و اضطراب دوباره برمی‌گردند و باعث شروع چرخه می‌شوند.

دلیل وسواس دقیقا معلوم نشده است ولی از جمله اصلی ترین علل ابتلا به اختلال وسواس فکری- علمی میتوان به موارد زیر اشاره داشت.

وسواس به علت سابقه خانوادگی

تحقیقات بسیاری نشان داده است، وراثت یکی از عوامل مهم در بروز وسواس است. بنابراین دلیل وسواس در افرادی که سابقه وسواس در پدر، مادر یا اقوام درجه یک والدین آنها وجود دارد بیشتر است. البته معمولاً افردی که سابقه خانوادگی وسواس دارند، زمانی دچار وسواس شدید میشوند که به علت مشکلات محیطی یا سبک تربیتی ناکارآمد دچار استرس باشند.

حوادث استرس زا در زندگی، خاطرات و عوامل محیطی

چنانچه شما به شدت به استرس واکنش نشان می دهید یا در برابر عوامل استرس زا اسیب پذیر می باشید، امکان دارد خطر ابتلا به اختلال وسواس در شما افزایش یابد. گاهی دلیل وسواس، بر اثر عادات رفتاری که با گذشت زمان، آموخته و در درون شخص نهادینه می شود، بوجود می آید.

سروتونین ناکافی

بعضی محققان معتقدند دلیل وسواس، درنتیجه ی تغییرات شیمیایی در بدن است و امکان دارد دلیل زیستی داشته باشد. دلایل دیگری هم بعنوان دلیل وسواس در اشخاص ذکر شده است ولی تحقیقات هنوز برای کشف کردن دلیل وسواس در افراد ادامه دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد