اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قیمت طلا از پایین ترین سطح هفتگی

قیمت طلا در روز جمعه گذشته از پایین ترین سطح هفتگی خود صعود کرد و توانست به سطوح بالاتری دست پیدا کند اما با این حال روند صعودی دچار تردید هایی است.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز جمعه از پایین ترین سطح هفتگی خود در عدد 1790 دلار رشد کرده و توانست تا 1814 دلار نیز رشد کند اما با این وجود در عدد 1808 دلار بسته شد.

مهم ترین عاملی که از افزایش قیمت طلا در روزه جمعه حمایت کرد افزایش ارزش دلار ایالات متحده بود که ناشی از کاهش بازده ده ساله خزانه داری، کاهش یافت. نگرانی های ناشی از افزایش تورم ایالات متحده و اقتصاد جهانی نیز از طلا به عنوان پناهگاه امن حمایت می کند.

از طرف دیگر مواضع تهاجمی بانک های مرکزی از جمله فدرال رزرو و بانک مرکزی انگلستان، در افزایش نرخ بهره باعث کاهش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران و ایجاد فشار نرولی بر روی قیمت طلا می شود.

همچنین در روز جمعه داده های مربوط به مشاغل ایالات متحده نیز منتشر شد که رشد قابل توجهی در نرخ اشتغال و دستمزد نشان می داد.

قوی بودن این داده ها باعث می شود تا فدرال رزرذو بر مواضع خود مبنی بر افزایش نرخ بهره پافشاری بیشتری داشته باشد که می تواند قیمت طلا را بیش از پیش کاهش دهد.

از منظر فنی اولین سطح مقاومت قیمت طلا در عدد 1808 دلار قرار دارد که عبور از آن طلا را به مقاومت بعدی خود در 1812 دلار سوق می دهد. عبور از این مقاومت نیز دو مقاومت 1818 دلاری و 1831 دلاری را فعال خواهد کرد.

از طرف دیگر اولین محدوده حمایتی قیمت طلا 1781 تا 1783 دلار است که فروشندگان به دنبال رسیدن به آن هستند. افت از این محدوده می تواند روند نزولی را تقویت کرده و قیمت طلا را به سطح حمایت بعدی در عدد 1773 دلار برساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد