اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پوتین برای رایزنی با همتای چینی و افتتاحیه بازی‌های المپیک وارد پکن شد

رئیس‌جمهور روسیه برای دیدار و رایزنی با همتای چینی در میانه تنش‌های فزاینده مسکو و غرب بر سر اوکراین و همچنین حضور در افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی پکن، وارد پایتخت چین شد.

به گزارش سایت طلا ، شبکه تلویزیونی دولتی «سی‌سی تی‌وی» چین گزارش داد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بعد از ظهر جمعه (به وقت محلی) برای افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پایتخت چین، وارد پکن شد. طبق این گزارش، این اولین سفر خارجی پوتین در سال جدید میلادی است و وی قرار است با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین پیش از افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی، دیدار کند.

سفر پوتین در بحبوحه تنش‌های روسیه با غرب بر سر اوکراین و در میانه حمایت فزاینده چین از مسکو در این خصوص انجام می‌شود. این سفر همچنین در حالی انجام شده که آمریکا، انگلیس و برخی دیگر از کشورهای غربی المپیک زمستانی پکن را تحریم دیپلماتیک کرده و از فرستادن مقامات رسمی به آن خودداری کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، قرار است دو رئیس‌جمهور با هم گفت‌وگو و سپس یک ناهار خصوصی صرف کنند. این گفت‌وگوها اولین دیدار حضوری آن‌ها از سال ۲۰۱۹ و در حالی است که چین و روسیه به طور فزاینده‌ای سیاست‌های خارجی خود را به صورت دوجانبه و در مجامع جهانی مانند سازمان ملل متحد در مخالفت با بلوک تحت رهبری ایالات متحده هماهنگ می‌کنند.

پیش‌تر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «وانگ یی» همتای چینی او روز پنجشنبه بر موضع واحد خود در قبال اوکراین و تحولات جهانی تأکید کردند. به نوشته وبگاه شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، وانگ یی گفت که یکی از اهداف اصلی دیدار او با لاوروف، ایجاد آمادگی سیاسی برای دیدار روسای‌جمهور دو کشور در روز جمعه است. او با اشاره به دستاوردهای عظیم روابط دو کشور در سال‌های گذشته، بر آمادگی پکن برای تقویت همکاری‌های جامع راهبردی بین دو کشور تأکید کرد.

لاوروف نیز با تأکید بر اهمیت دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ همتای چینی او گفت، چنین دیداری موجب تعمیق روابط، تقویت ایجاد نظام روابط بین‌المللی مدرن و پیشبرد توسعه پایدار جهانی خواهد شد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود، دو طرف درخصوص سطح بالای همکاری‌های راهبری و هماهنگی نزدیک فارغ از تأثیرات اوضاع سیاسی بین‌المللی اجماع دارند که می‌تواند برای ثبات و قابل پیش‌بینی بودن روابط بین‌المللی سازنده باشد. او همچنین توان برگزاری المپیک زمستانی در شرایط سخت کرونایی توسط چین را شایسته تقدیر دانست.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد