اونس طلا2299.65
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

این قرص خواب برخلاف تصور قبلی بی خطر نیست

بسیاری از افراد برای داشتن خواب آرام و با کیفیت قرص خواب مصرف می کنند. یکی از محبوب ترین قرص های خواب در بین افراد ملاتونین است که معمولا بی خطر تصور می شود.

به گزارش سایت طلا، ملاتونین هورمون خواب بدن به شمار می رود که قرص ان نیز برای بهبود خواب در بازار موجود است. حال یک مطالعه جدید هشداری را ایجاد کرده است که مصرف بیش از حد ملاتونین ممکن است در دراز مدت بی خطر نباشد.

این مطالعه که در 1 فوریه در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهد که در سال 2018، آمریکایی‌ها بیش از دو برابر بیش از یک دهه قبل از داروهای خواب بدون نسخه استفاده می‌کردند.

تعداد فزاینده ای از بزرگسالان دوز های ملاتونین را بسیار بالاتر از دوز 5 میلی گرم در روز مصرف می کنند که معمولاً به عنوان یک درمان کوتاه مدت استفاده می شود و برای طولانی مدت پیشنهاد نمی شود.

خواب

محققان می گویند که بسیاری از برند هایی که مکمل های مختلف را عرضه می کنند، ملاتونین با دوز بالاتر از ده میلی گرم به فروش می رسانند در حالی که دوز پیشنهادی برای بزرگسالان 5 میلی گرم می باشد.

در حالی که به نظر می رسد استفاده کوتاه مدت از قرص ملاتونین بی خطر باشد، اطلاعات زیادی از امنیت این دارو برای استفاده بلند مدت وجود ندارد و از این رو مصرف طولانی مدت آن توصیه نمی شود.

با این وجود ملاتونین نسبت بسیاری دیگر از قرص های خواب از چند مزیت برخوردار است. برای مثال یکی از مهم ترین مواردی که درباره قرص خواب باید توجه شود عدم ایجاد وابستگی می باشد. ملاتونین وابستگی ایجاد نکرده و عوارضی مانند احساس خماری در صبح را کمتر دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد