اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا به بالاترین قیمت چند روز اخیر خود دست یافت + تحلیل تکنیکال

ظی سه روز معاملاتی گذشته قیمت طلا کم و بیش افزایش یافته است و دیروز طلا توانست به بالاترین قیمت چند روز اخیر خود دست پیدا کند.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا از روز دوشنبه تا به امروز به شکل متوالی افزایش یافته است. قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن 1803 دلار می باشد که دو دلار افت را در روز نشان می دهد.

مهم ترین عاملی که قیمت طلا را از ابتدای این هفته افزایش داده است، نوسان و کاهش ارزش شاخص دلار آمریکا بوده است. به عنوان مثال، دیروز قیمت طلا 5.60 دلار افزایش یافت که تنها 0.40 دلار آن ناشی از افزایش معاملات بود و 5.20 دلار باقی مانده نتیجه مستقیم ضعف دلار بود.

به گفته کارشناسان وابسته بودن قیمت طلا به ارزش شاخص دلار امری عجیب نیست اما اینکه اکثر تحرک قیمت طلا وابسته به دلار باشد امری غیر عادی است. در واقع از ابتدای این هفته درصد کاهش ارزش دلار با درصد افزایش قیمت طلا اعدادی بسیار نردیک به یک دیگر بوده اند.

سرمایه گذاران و دیگر فعالان بازار در انتظار انتشار داده های مربوط به مشاغل ایالات متحده هستند. اقتصاددانان تخمین می زنند که در ماه گذشته 150 هزار شغل جدید در بخش غیر کشاورزی اضافه شده باشد و در صورتی که داده های واقعی با تخمین ها نزدیک نباشد شاهد تغییر در قیمت طلا خواهیم بود.

باید به این نکته نیز توجه داشت که با شیوع نوع امیکرون ویروس کرونا، بسیاری از شرکت ها تعداد جایگاه های شغلی خود را کاهش داده اند و از این رو این احتمال وجود دارد که داده های مشاغل که فردا منتشر خواهد شد ضعیف تر از پیش بینی اقتصاددانان باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد