اونس طلا2338.61
مظنه14,896,000
18 گرم3,438,700
ارزش سکه33,560,688
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)41,900,000
نیم23,700,000
ربع14,700,000

پیش بینی قیمت نفت در سال جاری میلادی

تحلیلگران سراسر جهان عقیده دارند کاهش قابل توجه ذخایر نفتی در دنیا به همراه تقاضای بالا، قیمت نفت را در سال جاری میلادی به ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رساند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، ذخایر نفتی در برخی اقتصادهای بزرگ دنیا به پایین‌ترین رقم طی یک دهه گذشته رسیده و تلاش برای پر کردن آنها قیمت نفت را به 100 دلار در هر بشکه خواهد رساند.
به‌دنبال بهبود اقتصاد دنیا از بحران کرونا و تأثیر ناچیز همه‌گیری کرونای اومیکرون بر تقاضای نفت، قیمت نفت از حدود 16 دلار در هر بشکه در اوج بحران کرونا به حدود 92 دلار در روز جمعه رسید.
نگرانی جهانی در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین و شوک‌های پی‌درپی عرضه بازار نفت را آشفته کرده و قیمت آن را بالا برده‌است. به‌این‌ترتیب تورم هم افزایش‌یافته و خطر توقف روند بهبود اقتصاد دنیا وجود دارد.
منابع ذخیره‌سازی نفت در سطح بسیار پایینی قرار دارند و تولیدکنندگان بزرگ ائتلاف اوپک پلاس نمی‌توانند نفت کافی برای رسیدن به هدف افزایش تولید این ائتلاف به بازار بیاورند.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده سطح ذخایر نفتی در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به پایین‌ترین رقم طی 7 سال گذشته رسیده‌است.
ذخایر کشورهای اروپایی و مخصوصاً کشورهای حوزه آسیا پاسیفیک از جمله ژاپن و کره جنوبی، بیشترین کاهش را داشته‌اند.
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد ذخایر نفت دنیا طی قرنطینه‌های کرونایی در ژوئیه 2020 به رکورد 3.2 میلیارد بشکه رسیده بود اما 2.8 میلیارد بشکه از آن زمان پایین آمده‌است.
بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی پیش‌بینی می‌کند ذخایر نفت جهان در 2022 کاهش بیشتری داشته باشند و گلدمن ساچز تخمین می‌زند ذخایر نفت در کشورهای درحال‌توسعه به پایین‌ترین رقم از ابتدای قرن حاضر برسد.
بانک بارکلیز انگلیس عقیده دارد حتی اگر ذخایر نفتی یک بهبود نسبی در سال جاری میلادی داشته باشند، تقاضای بالا عامل افزایش بیشتر قیمت نفت خواهد بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و 18 سنت معادل 1.31 درصد افزایش به 91 دلار و 21 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مارس هم با 26 سنت معادل 0.29 درصد رشد به 88 دلار و 41 سنت رسید.

عرضه محدود نفت در بازار جهانی و تنش های ژئوپلتیک در شرق اروپا و خاورمیانه سبب شده تا قیمت نفت از ابتدای امسال تاکنون حدود 15 درصد افزایش یابد. روز جمعه قیمت نفت به بالاترین رقم ها از اکتبر 2014 رسید به نحوی که نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت به ترتیب قیمت های 91 دلار و70 سنت و 88 دلار و 84 سنت را شاهد بودند.

ساتورو یوشیدا تحلیلگر موسسه راکوتن در این باره گفت: «کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا موجب تقویت بازار شده اما افزایش حجم ذخایر بنزین تا حدی این افزایش را تعدیل کرده است.»

وی در ادامه گفت: «احتمالا اوپک پلاس تغییری در سیاست تولید خود ایجاد نخواهد کرد و این بدان معناست که کمبود عرضه و روند افزایشی قیمت نفت ادامه خواهد داشت.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد