اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قیمت طلا پس از سه روز حرکت نزولی

قیمت طلا در سه روز پایانی هفته گذشته به شکل متوالی کاهش یافت اما در روز گذشته توانست بار دیگر روند حرکت خود را صعودی کرده و برخی از سطوح کلیدی را بار دیگر پس بگیرد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز های پایانی هفته گذشته کاهش شدیدی را تجربه کرد و قیمت طلا در 1791 دلار بسته شد. با این حال در روز گذشته روند صعودی بار دیگر جان تازه ای گرفت و هم اکنون هر اونس طلای جهانی با قیمت 1807 دلار در حال معامله است.

مهم ترین عاملی که باعث صعود قیمت طلا در روز گذشته بود کاهش ارزش شاخص دلار و همچنین کاهش بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده بود که از بالاترین سطح چند هفته اخیر خود کاهش یافتند.

از طرف دیگر نگرانی های ناشی از افزایش تورم باعث ریسک گریزی در بازار شده است که تمایل سرمایه گذاران برای خرید طلا را افزایش می دهد. همچنین تنش های ژئوپلیتیک میان روسیه و امریکا نیز همچنان از قیمت طلا پشتیبانی می کند.

به گفته هارش منگانی تحلیلگر طلا، فلز زرد در محدوده 1785 دلار توانست خرید بسیاری را جذب کرده و قیمت آن افزایش یابد. حال نگاه خریداران به میانگین 200 روزه قیمت طلا در 1805 دلار است که تثبیت بالاتر از آن می تواند روند صعودی را بار دیگر زنده کند.

عبور از مقاومت کلیدی 1805 دلاری می تواند طلا را به سمت مقاومت بعدی در 1812 دلار سوق داده و در صورتی که طلا بتواند از آن عبور کند توسط مقاومت قدرتمند 1830 دلار به چالش کشیده خواهد شد.

در سمت دیگر نمودار، اولین حمایت طلا در نقطه 1790 دلار قرار داشته و سقوط به زیر آن حمایت 1780 دلار را فعال خواهد کرد. حرکت پایدار به زیر این نقطه باعث خواهد شد که قیمت طلا به سمت دو حمایت 1768 و 1753 دلار افت کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد