اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پلیس فتا بازهم نسبت به کلاهبرداری با پیامک جعلی ثنا هشدار داد

رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با توجه به افزایش برخی کلاهبرداری ها و اقدامات مجرمانه با پیامک جعلی سامانه ثنا بار دیگر نسبت به کلاهبرداری از شهروندان از این طریق هشدار داد.

به گزارش سایت طلا ، سرهنگ علی محمد رجبی که پیش از این نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش پیامک جعلی سامانه ثنا هشدار داده بود، در گفت‌وگو با ایسنا بار دیگر نسبت به این اقدام مجرمانه هشدار داد و گفت: متاسفانه همچنان شاهد آن هستیم که افراد سودجو از طریق ارسال پیامک های جعلی اقدام به کلاهبرداری یا ایجاد مزاحمت برای برخی از شهروندان کرده اند. از این رو بار دیگر یکسری موارد هشدارآمیز را در این خصوص اعلام می کنیم.

وی درباره کلاهبرداری با پیامک جعلی سامانه ثنا گفت: در این روش از کلاهبرداری، فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثنا که سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی است، پیامکی با محتواهایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و... را برای شهروندان ارسال می کند.

رجبی با بیان اینکه این پیامک ها در نهایت به یک لینک پرداخت آنلاین منتهی می‌شود، گفت: از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان شده نیز بسیار ناچیز است روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند. در حالی که لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمین اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: چنانچه افراد پیام‌هایی تحت نام ثنا (سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضائی) دریافت کردند که در آن‌ها پرداخت مبلغی هر چند کم درخواست شده بود، آگاه باشند که آن پیام جعلی است و به هیچ عنوان فریب آن را نخورند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد