اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا خارش گرفته اید؟ اینها نشانه هایی هستند که شما ساس دارید!

در این مقاله علائم و راه پیشگیری از نفوذ ساس به محل زندگی را بررسی می کنیم!

برخی از مناطق جهان قبلاً ساس نداشتند، اما از آنجایی که انسان بسیار ماجراجوتر و متحرک‌تر از قبل است، بسیاری از مردم آنها را در سفر با خود جابجا می کنند. این موجودات در خوابگاه، هاستل یا هتلی که شما در آن اقامت دارید زندگی می کنند و با چمدان یا لباستان با شما سفر می کنند. وقتی به خانه برمی گردید و در رختخواب خود دراز می‌کشید، قبل از اینکه متوجه شوید به یک ساس مبتلا شده‌اید!

ما ناگهان دچار خارش شدیم…

ساس

خب، واقعاً آن ساس ها چه هستند؟ آنها انگل های کوچک و خونخواری هستند که حدود چهار تا دوازده میلی متر طول دارند و ترجیح می دهند در تخت شما زندگی کنند، چون گرم است؛ بنابراین در تشک شما لانه می کنند و شما را به عنوان منبع تغذیه می بینند، زیرا آنها خونخوار هستند. ساس ها به رنگ قهوه ای و صاف و کمی شبیه کنه هستند. آنها نمی توانند پرواز کنند، اما در عوض به اطراف می خزند. بله!

پیشگیری

اگر مبتلا به ساس شوید، خلاص شدن از شر آنها دشوار است. به همین دلیل مهم است که همیشه تمام لباس هایی را که در تعطیلات با خود برده اید، به محض رسیدن به خانه بشویید، حتی اگر آنها را نپوشیده اید.

علائم

اگرچه می توان این موجودات ریز را با چشم غیرمسلح دید، اما معمولاً آنقدر پنهان هستند که معمولاً آنها را نخواهید دید. بنابراین، اگر از این علائم رنج می برید، کمی بهتر است اطراف خود را بگردید. (مانند زیر تشک خود)

اگر شما با نیش پشه گزیده شوید، روی پوستتان یک نقطه کوچک در وسط گاز گرفتگی دارید، اما در مورد نیش ساس اینطور نیست. آنها نقطه های قرمز کوچکی هستند که مرکز مشخصی ندارند.

پشه‌ها اغلب شما را در دست‌ها و پاهایتان نیش می‌زنند، اما ساس‌ها دوست دارند زیر ملحفه‌های شما خزیده و شکم و کمرتان را بگزند. بنابراین، اگر روی کمر و شکم خود علامت گاز گرفتگی دارید، ممکن است نشانه این باشد که ساس دارید.

شما چندین نقطه گزیدگی نزدیک به هم دارید. یک پشه معمولاً یک بار در یک نقطه نیش می‌زند، اما ساس چندین بار پشت سر هم نیش می‌زند. اگر چندین نیش دارید (مثلاً در یک ردیف یا دایره)، ممکن است با ساس سر و کار داشته باشید.

مقابله

آیا شما یکی از این علائم را دارید؟ پس باید به شکار این موجودات کوچک بروید. یک مشعل بگیرید و تشک خود را برگردانید تا ببینید آیا این موجودات زننده را در خانه خود دارید یا خیر. اگر چنین است، باید با کنترل آفات تماس بگیرید، زیرا شستن ملحفه‌های شما معمولاً برای از بین بردن آنها کافی نیست. ممکن است تشک شما پر باشد و کمد لباس یا دیوارها نیز ممکن است آلوده شده باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد