اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آماده باش ناو هواپیمابر انگلیس برای رویارویی احتمالی با روسیه

منابع خبری انگلیس از آماده باش ناو هواپیمابر این کشور برای تقابل احتمالی با روسیه خبر دادند.

به گزارش سایت طلا ، ناو هواپیمابر انگلیس در حالت آماده باش بسر می‌برد تا در صورت افزایش بیشتر تنش‌ها با روسیه، ظرف چند ساعت عازم محل درگیری شود.

به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «نیروی دریایی انگلیس» ناو هواپیمابر «اچ ام س پرنس آو ولز» در حال حاضر هدایت نیروی دریایی ناتو را بر عهده دارد در حالت آماده باش بسر می‌برد. این ناو و کشتی‌های همراه آن در بندر «پورتموث» انگلیس مستقر هستند.

نیروی دریایی انگلیس در یکم ژانویه ۲۰۲۲ (شنبه ۱۱ دی) فرماندهی نیروی واکنش ناتو را از نیروی دریایی فرانسه برعهده گرفت. نیروی واکنش سریع ناتو یک نیروی آماده باش و شامل یگان‌های زمینی، هوایی، دریایی و نیروهای ویژه است که می‌توانند به سرعت در هر کجا که نیاز باشد مستقر شوند.

کرملین گزارش‌ها و ادعاها درباره تدارک روسیه برای حمله به اوکراین را توخالی و تشدید بی اساس تنش‌ها خوانده است

به نوشته این وبگاه، انگلیس در حال حاضر «استقرار نظامی بزرگ» را به ناتو برای تقویت مرزهای اروپا در مقابله با روسیه پیشنهاد داده است و مقام‌های این کشور اکنون برای نهایی کردن جزئیات این پیشنهاد با ناتو در روزهای آینده به «بروکسل» پایتخت بلژیک می‌روند و در مورد گزینه‌های نظامی گفت‌وگو خواهند کرد.

همچنین انتظار می‌رود وزیر دفاع انگلیس این هفته به نمایندگی از نخست وزیر این کشور به مجارستان، اسلوونی و کرواسی سفر کند. انگلیس در حال حاضر بیش از ۹۰۰ پرسنل نظامی مستقر در استونی، بیش از ۱۰۰ نفر در اوکراین و یک اسکادران سواره نظام سبک متشکل از ۱۵۰ نفر در لهستان مستقر شده است.

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه تصریح کرد که دولت این کشور حجم تحریم‌ها علیه روسیه را طی چند روز آینده تشدید خواهد کرد. وی گفت: «قانون به ما این اجازه را می‌دهد که طیف گسترده‌تری از اهداف را مورد هدف قرار دهیم بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند فکر کند که در مقابل تحریم‌ها مصون است.»

تمرین‌های نظامی روسیه در دریای سیاه همزمان با تنش‌ها بابت اوکراین

مقام‌های دولت غربگرای اوکراین، آمریکا، انگلیس و برخی دیگر از متحدان غرب طی هفته‌های اخیر بارها مدعی تدارک روسیه برای حمله به اوکراین» شده و همزمان ضمن درباره پیامدهای تحریم‌‌ها و فشارهای اقتصادی آنها علیه مسکو هشدار داده‌اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین به انتشار گزارش‌ها در رسانه‌های غربی و ادعاهای درباره تدارک روسیه برای حمله به اوکراین واکنش نشان داد و آنها را توخالی و تشدید بی اساس تنش‌ها خوانده است.

وزارت دفاع روسیه نیز جمعه گذشته از انجام تمرین‌های نظامی در دریای سیاه، همزمان با تنش‌ها حول اوکراین خبر داد. بخش پشتیبانی اطلاعات ناوگان دریای سیاه روسیه گزارش داد که کشتی‌های این ناوگان در جریان این تمرینات به شلیک توپخانه‌ای پرداختند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد