اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر این علائم جسمانی را در خود مشاهده می کنید شما افسردگی دارید

افسردگی یکی از بیماری های روانی است که می تواند سلامت جسمانی شما را نیز به خطر بیندازد پس بهتر است که با علائم جسمانی این بیماری آشنا شوید.

به گزارش سایت طلا، افسردگی علاوه بر آن که می تواند سلامت روان شما را به خطر بیندازد می تواند سلامت جسمانی شما را نیز به تهدید کند.

همانطور که آگاه هستید بیماری افسردگی در صورتی که درمان نشود می تواند تغییراتی را در جسم شما ایجاد کند و گاهی نیز این بیماری با علائم جسمانی شروع می شود.

در نتیجه بهتر است علائم جسمانی اختلال افسردگی را بهتر و بیشتر بشناسید و آن ها را جدی بگیرید.

افزایش یا کاهش وزن

افـراد مبتـلا بـه افسردگی ممکـن اسـت تغییرات اشتهایی را تجربه کنند که می توانـد بـه کاهـش یا افزایش وزن ناخواسته منجر شود .

درد مزمن

افـراد مبتـلا بـه افسردگی ممکـن اسـت درد یا تیر کشیدن های ناشناخته ای از جمله دردهای مفاصـل يـا عضلانی حساسیتهای پستان و سردرد را تجربه کنند . دردهای مزمن نیز می توانند افسردگی را تشدید کنند .

افسردگی

بیماری قلبی

عصبانیت های مکرر ، غـم بیـش از انـدازه ، تجربه استرس و اضطـراب تاثیر مستقیم بر روی قلـب دارند . اگر به نشانه های افسردگی اهمیت داده نشود و این رفتارها تداوم پیدا کنند فرد به بیماری های قلبی دچار می شود .

مشکلات گوارشی

افراد مبتلا به افسردگی اغلب مشکلاتی مانند اسهال ، استفراغ حـالـت تـهـوع ، يبوست ، IBS را گزارش می دهند . ممکـن اسـت بـه ایـن دلـيـل باشـد که افسردگی پاسخ مغـز بـه استرس را با سرکوب فعالیت در هیپوتالاموس ، غده هیپوفیز و غدد فوق کلیه تغییر می دهد .

ریزش مو و مشکلات پوستی

استرس ، غـم یا ناراحتـی بـه طـور مستقیم بر روی مو و پوست تاثیـر می گذارد و باعث ریزش شـديـد مـو و آکنه های پوستی و موارد مشابه می شود .

تشدید بیماری های مزمن

افرادی که به بیماری های مزمن مبتلا هستند ، در صـورت ابتـلا بـه افسـردگی ممكـن اسـت علائم شـان تشـديد شـود . بیماری های مزمن خود باعـث احساس تنهایی و استرس زایی شده افسردگی این احساسات را تشدید می کند .

مشکلات جنسی

افـراد مبتـلا بـه افسردگی ممکـن اسـت با کاهـش میـل جنسـی روبــرو شـوند خی افراد به دلیل همچنیـن افسردگی دچار مشکلاتی در روابـط خود می شوند که می تواند بر فعالیت جنسی آن ها تاثیر بگذارد .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد